На знімку: в Івано-Франківську розпочали ремонт доріг.
Лютневе потепління виявило значні проблеми в дорожньому господарстві Івано-Франківська та області. На більшості зі 198 км автошляхів обласного центру капітального ремонту не було понад тридцять років. Найгірша ситуація з вулицями Незалежності, частиною Галицької, Івасюка, Надрічною, Тисменицькою, Коновальця.
Останню, за словами міського голови Руслана Марцінківа, щороку ремонтують і для ліквідації ямкової аварійності, і поточної. Дорожнє полотно — без належної основи, тому не витримує нинішнього транспортного навантаження.
Поки температурний режим не дає змоги працювати з гарячим асфальтом для середнього та капітального ремонтів, латають вибоїни холодним.
І нарешті — капремонт доріг. На основні магістралі потрібно щонайменше 300 млн грн. Кошти на це ще треба винайти.
У міській раді розглядають можливість залучення до капремонтів іноземних компаній. Всі торги, як і раніше, проводитимуть через систему ProZorro. Вимоги до учасників тендерів — забезпечення якості та гарантія щонайменше 10 років.
Великим компаніям запропонують головні магістралі. Бічні вулиці ремонтуватимуть місцеві фірми. На поточний ремонт цьогоріч у міському бюджеті передбачено 18 млн грн. Його здійснюватиме Муніципальна дорожня компанія. Саме це підприємство розпочало ямковий ремонт холодним асфальтом. Він має послужити хоча б два місяці, а потім можна буде використовувати гарячий.
Керівник підприємства Віталій Бурко зауважує, що для ямкового ремонту компанія має все необхідне. Техніки вистачає, придбали нові котки. А от робітників, зізнається директор, треба було втримувати, щоб «в Польщу не повтікали».
А тим часом фахівці Служби автомобільних доріг в Івано-Франківській області визначили, що аварійна ямковість у регіоні становить 4 360 кв. м. САД зобов’язала підрядні організації — ДП «Івано-Франківський облавтодор» та ТОВ «ПБС» — сформувати ремонтні бригади, організувати щоденну роботу за сприятливих погодних умов.
Аварійний ремонт покриття розпочато на частинах доріг магістрального та національного значення, які не відновлювали десятиліттями. Днями взялися ремонтувати окремі ділянки Н-09 Мукачево — Львів. Вибоїни закривають холодним асфальтобетоном.
Із суцільними руйнуваннями, а їх виявлено загалом на 65 700 кв. м, боротимуться гарячим асфальтобетоном після настання достатньої для цієї технології температури повітря.
Людмила СТРАЖНИК.
Фото надано прес-службою Івано-Франківської міськради.