На знімку: такими американські тепловози доставляють на Крюківський вагонобудівний завод і... проводжають їх звідси на наші залізничні магістралі.
Фото з сайту ПАТ «КВБЗ».
Минулої п’ятниці в Кременчуці працівники Крюківського вагонобудівного заводу передали представникам «Укрзалізниці» останні 5 із 30 тепловозів ТЕ33АС американської компанії General Eleсtric, які були доукомплектовані на цьому підприємстві. Тож завершена реалізація першого етапу масштабного україно-американського проекту, що передбачає таке дооснащення з подальшою експлуатацією в нашій державі 225 локомотивів GE.
З цієї нагоди на заводі відбулися короткі урочистості. В них, окрім його керівників і виробничників, узяли участь міністр інфраструктури Володимир Омелян, голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов і генеральний директор GE по країнах СНД, Європи, Близького Сходу та Північної Африки Гохан Байхан. Міністр інфраструктури назвав згадану подію епохальною. Не лише тому, що йдеться про контракт на суму понад мільярд доларів. Уперше в Україні здійснено локалізацію найсучаснішої залізничної тяги світового рівня. Сталося це після особистих домовленостей президентів України та США, наслідком яких було укладання кількох договорів. Перший із них підписано 23 лютого минулого року. Після того в Україну водними шляхами почали переправляти американські тепловози.
Спочатку, згідно з угодою, рівень локалізації цих локомотивів у нашій державі не перевищував сім відсотків. Окрім підготовки виробничих потужностей треба було виготовити і змонтувати лише окремі елементи зовнішньої «оболонки», а також шляхоочищувачі, системи сигналізації й радіозв’язку, відеонагляду та пожежогасіння. На Крюківському вагонобудівному заводі також оздобили кабіни машиністів, екіпірували локомотиви й пофарбували їх зовні, нанесли відповідні знаки та написи, забезпечили послуги із сертифікації тощо.
Та навіть таке обмежене «втручання» у майже готові вироби, за словами голови наглядової ради ПАТ «КВБЗ» Володимира Приходька, долучило до згаданого доведення нових локомотивів до експлуатаційних кондицій понад чотири десятки(!) вітчизняних підприємств. А проект передбачає нарощування рівня їхньої локалізації в Україні до 40 відсотків! Тож ідеться про вагомі інвестиції в нашу машинобудівну галузь, створення нових робочих місць і запобігання подальшому відтоку кваліфікованих кадрів за кордон. При цьому не менш важливим є, звісно, й доступ до найсучасніших технологій, які відкривають перед вітчизняними підприємствами нові перспективи.
За словами Євгена Кравцова, на цих тепловозах працівники очолюваної ним «Укрзалізниці» виконали вже понад 4 тисячі рейсів і перевезли більш як 7,5 млн т вантажів. За перший рік експлуатації локомотивів GE в «Укрзалізниці» очікують економію пального на суму понад 100 мільйонів гривень. Тож, підбиваючи підсумки реалізації першого етапу стратегічного проекту, і залізничники, і машинобудівники висловили сподівання на його успішне завершення. Та, власне, на те, що він започаткує постійну взаємовигідну співпрацю між виробниками цієї високотехнологічної продукції обох країн.