В Одеській міській раді постійну комісію з питань комунального господарства, надзвичайних ситуацій та екології називають «гарячим цехом». Проблеми міського життя, якими опікується комісія, насправді найгарячіші, найболючіші і, скажемо так, які найчастіше критикують городяни.
Цю постійну комісію очолює Олександр Іваницький (на знімку). В Одесі він людина, яка в усіх на очах — і вдень і вночі йдуть до нього виборці зі своїми питаннями. Керівники підприємств, що опікуються міською інфраструктурою, постійно радяться з ним, як ефективно виконати рішення міської ради.
В Іваницького дві вищі освіти — будівельна і юридична, він кандидат технічних наук, має патент на винахід, публікації в наукових виданнях.
Як відомо, внаслідок фінансової децентралізації місцеві бюджети значно зросли. Приміром, бюджет Одеси збільшився до 10 мільярдів гривень (це другий після Києва міський бюджет). І миттєво в депутатського корпуса виникли проблеми з формування ефективного й реального міського бюджету. Олександр Іваницький переконав колег, що сьогодні ЖКГ, екологія, дороги, вуличне освітлення, вивезення сміття, озеленення й багато чого іншого становлять зону комфорту міського життя. І тому в бюджетному пирозі саме ці питання стали найпомітніші.
Що вдалося зробити міській раді з питань, які перебувають у сфері діяльності постійної комісії Олександра Іваницького?
Для комунального підприємства «Міські дороги» останнім часом закуплено 6 одиниць спецтехніки — 3 підмітально-збиральні машини, автогрейдер, екскаватор-навантажувач. Закуплено техніку і для комунального підприємства «Міськзелентрест» — мусоровоз і два автогідропідйомники
Це комунальне підприємство впорядкувало всі парки міста і найбільші сквери.
Практично розв’язано проблему зовнішнього освітлення. Прокладено півтори тисячі кілометрів кабельних мереж. Упорядковано 200 дворів, висаджено півтори тисячі дерев і кущів.
Докладне перерахування проведених заходів необхідно для того, щоб стало зрозуміло, що по-стійна комісія, якою керує Олександр Іваницький, стала постійним штабом, де розроблялася стратегія й намічалися тактичні заходи зі створення комфортних умов життя одеситів.
Депутати та виконавчий комітет міської ради працювали настільки чітко й злагоджено, що вже через рік зміни в зовнішньому вигляді Одеси, в роботі міських комунальних служб стало просто видно неозброєним оком, про що виборці почали говорити не по кутках, а на повний голос на зустрічах з Іваницьким.
— Було б абсолютно неправильно казати, що в місті настав комунальний рай, — розповідає Олександр Валеріанович. — Питань і невирішених проблем ще вагон і маленький візок. Але що тішить: зі стану пасивного спостереження з незмінною критикою влади городяни переходять до активної участі в житті міста. Пропонують свої ідеї, дають гарні поради й, головне, беруть активну участь у поліпшенні життя. Наша депутатська фракція в міськраді «Довіряй справам» на перше місце ставить справи. І люди повірили нам, повірили, що час «обіцялкиних» минув. І не настане вже ніколи.
Планів у депутата міської ради О. Іваницького багато, до 2025 року. Але більшість із них фінансово ємні. А де брати гроші? На його думку, можливості міського бюджету дозволяють усі плани, навіть найфантастичніші, запроваджувати в життя.
Узяти, приміром, ліфтове господарство. У 2018 році за рахунок міського бюджету виконано роботи із заміни 234 ліфтів і модернізовано ще 81 ліфт. На обладнання диспетчерського зв’язку й диспетчеризації 250 ліфтів також витрачено майже 205 мільйонів гривень.
А за комплексної підготовки 4483 житлових будинків комунальної власності територіальної громади міста до експлуатації в зимових умовах в 1029 будівлях проведено ремонт покрівель площею 48,45 тисячі квадратних метрів.
У 2018 році з міського бюджету на капітальний ремонт житлового фонду виділено 93,830 мільйона гривень. У межах виділеного фінансування виконано капітальний ремонт у 159 житлових будинках.
Цифри, звичайно, переконують. Але передати біль і страждання людей, які звертаються до депутата О. Іваницького по допомогу, жодна цифра не може.
Він депутат від 26-го виборчого округу, який розташовується на Молдаванці, Бугаівці, вулиці Промисловій. Округ важкий — приватний сектор з відсутністю доріг і каналізації, а найчастіше й водопроводу, відсутністю транспортного сполучення з центральною частиною міста, з лікарнями й поліклініками. Звісно, навести тут порядок за 5—10 років неможливо
— Ще як можливо — каже О. Іваницький. — Було б бажання, а воно в мене є.
Одеса.
Фото В’ячеслава ТЕНЯКОВА.