Днями у Національному банку представили бачення стратегії фінансової грамотності. Мета документа — запровадити кампанію, що навчить українців розумно розпоряджатися своїми коштами.
«Голос України» вже писав про те, що у рейтингу фінансової грамотності населення серед країн-членів Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) Україна й Польща посіли останнє тридцяте місце. З’ясувалося, що лише 12 відсотків українців зберігають заощадження у банках, а 52 відсотки — готівкою вдома. Ці та інші дані засвідчили, що нашим громадянам бракує фінансової освіти.
У Нацбанку запропонували виокремити п’ять ключових рішень-пріоритетів стратегії. Перше — змінити фінансову культуру. «Своїми компонентами вона має цілий набір культур — податкову, кредитну, пенсійну тощо», — уточнили експерти регулятора. Друге — сформувати українця європейського, фінансово обізнаного. Очікується, зокрема, що громадяни вмітимуть складати власний бюджет, займатимуться довгостроковим фінансовим плануванням та заощаджуватимуть. Третій пріоритет полягає у фокусі на молодь віком від 10 до 24 років. До речі, згадуване дослідження показало, що молоді люди частіше мають проблеми з розпорядженням коштами. Четверте — розроблення єдиної комунікаційної платформи, й п’яте — створення освітньо-інформаційного центру.
Активна фаза реалізації стратегії запланована із 2020 року.
Фото: finpost.com.ua