Тема тарифів як завжди актуальна. Сьогодні завдяки їй дехто сподівається знизити напруження в суспільстві і, що називається, скинути пару невдоволення, а ще це чудова нагода заробити додаткові дивіденди напередодні виборів. Тож поки надворі спека, попіаримося, а до осінніх холодів забудемо, або якось воно буде.

Глава Офісу Президента України Андрій Богдан заявив, що в команді Володимира Зеленського мають намір знижувати тарифи на комунальні послуги для населення.

На пряме запитання: «Про тарифи жартували чи не жартували?.. Знижувати будете?». «Обов’язково знижуватимемо», — відповів Богдан журналістам.

А от експерт з питань енергоефективності Ігор Черкашин, коментуючи цю заяву Богдана, наголошує, що неможливо знижувати комунальні тарифи, не вирішивши питання з вартістю газу і реальним зниженням енергоємності... А вони ж у нас таки справді поки що не вирішені і не вирішуються, чи не так?

Столична влада взяла курс на тотальну паспортизацію житлових висоток.

У Київраді вже підготували проект рішення «Про виготовлення технічної документації на багатоквартирні будинки».

Завдячуючи техпаспорту можна буде отримати відповідь на гостре для багатьох платників запитання: наскільки кошти, нараховані за комунальні послуги, відповідають дійсності. Кажуть, що проектом уже займається комісія з питань бюджету та соціально-економічного розвитку.

Документи виготовлятимуть у двох екземплярах: один для управителя будинку, другий для райдержадміністрації. У техпаспортах пропишуть детальну інформацію про кожен будинок: від житлових площ до кількості лічильників і ліфтів. На практиці реалізовувати цю програму мають райдержадміністрації (як органи управління балансоутримувачів).

Скільки коштуватиме «задоволення», поки що не знають ні в Київраді, ні в профільному департаменті КМДА. На думку депутатів, більшість будинків мають застарілі (радянські) паспорти, які не відповідають реальній площі. Чиновники обіцяють, що процеси, пов’язані з виготовленням всієї технічної документації, повинні завершитись у 2022 році.

Нагальне запитання платників, а за якими нормативами здійснюється нарахування за утримання прибудинкових територій нині і здійснюватиметься до моменту виготовленням всієї технічної документації, так і залишається риторичним. Звісно, схоже, що на якісь перерахунки годі й сподіватися?

І насамкінець про реконструкцію застарілого житлового фонду. Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України розробило новий законопроект «Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду». Згідно з ним визначено два варіанти вирішення питання: знесення застарілого житла та будівництво нового або проведення його реконструкції.

«Нині в Україні майже мільярд житлового фонду загалом, — кажуть у Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України. — З них приблизно 70—80 відсотків мають застарілий інфраструктурний стан і з кожним днем він погіршується. Зростає кількість аварійних будинків, і ці проблеми накопичуються. Тому ми запропонували законопроект, в якому врахували максимальну кількість проблемних питань і запропонували механізми вирішення»...

Ставимо три крапки. Оскільки тема реконструкції застарілого житлового фонду порушується не вперше і, мабуть, не востаннє. Та, на жаль, поки що найкраще реформаторам вдається збільшувати терміни експлуатації застарілого житла.