Кореспондент: – Ми зустрілися з вами на конференції в Берліні з питань політики ЄС стосовно Ірану. Це був великий і представницький захід. Розкажіть про свій Центр і його діяльності.
Пітер Девідсон (на знімку): – Ми проводимо кілька разів на рік подібні великі заходи й чималу кількість заходів дрібних. Наш дослідний центр займається питаннями вивчення європейської демократії, корпоративної демократії, сучасних проблем європейської політики.
– Останніми роками доволі популярною є ваша програма стажувань у Європейському парламенті та органах державної влади. Розкажіть більше про це?
– Центр вивчення європейської демократії (CEDS) протягом багатьох років здійснює діяльність, спрямовану на розвиток освітніх проектів. Ми вважаємо, що одержання освіти в галузі політології нерозривно пов'язано з практичною діяльністю, і стажування є дуже важливим елементом в освіті. Починаючи з цього року, за договором з Ітон коледжем і Університетом Кембриджа наш Центр організує стажування учнів та студентів цих навчальних закладів у Єврокомісії, Європарламенті та інших органах державної влади ЄС.
– Розкажіть, як відбувається стажування?
– Зазвичай ми ретельно добираємо кандидатів, які прагнуть отримати подібний досвід. Потім ті, хто пройшов відбір, потрапляють до офісів депутатів у Європейському парламенті й проходять там практику, в тому числі з написання законів, допомоги в підготовці слухань, обговорень на комітетах, проведення круглих столів і прес-конференцій. Також чергуємо практику в Європарламенті зі стажуванням у провідних брюссельських виданнях, які дають практику написання статей у цих виданнях; знайомимо з тим, як працюють журналісти незалежних видань. Приймаємо на стажування громадян будь-яких країн віком від 15 до 25 років. Частина оплати стажувань покривається з різних фондів, однак деякі студенти, зокрема з британських вузів, знаходять фінансування самі. Бажаючі зв'язатися з нами, можуть це зробити, відвідавши сайт eurodemocracy.net.
– Розкажіть, у чому ви бачите корисність подібних програм?
– Програми обміну й стажувань, які широко практикуються протягом кількох років у Європі, важливі для формування серед молоді духу Єдиної Європи. Багато хто вважає, що фінансування таких програм, як «Еразмус», не має сенсу, бо студенти отримують мало корисного досвіду, просто перебуваючи в університетах інших країн Європи. Однак я не погоджуюся з такою думкою. Будь-який досвід проживання в іншій країні корисний для майбутнього фахівця. Крім того, як ми знаємо, всі країни Європи сильно відрізняються одна від одної, і почуття єдності потрібно прищеплювати молодим поколінням, інакше, в підсумку, всі розійдуться по національних квартирах, цього прагнуть чимало впливових у ЄС політиків. Тож європейцями не народжуються, ними стають.
– Абсолютно з вами згодний. Дякую за можливість зустрічі та інтерв'ю.
– Дякую вам.
Інтерв'ю взяв Едвард САГАЛЬСКІ.