«Наразі замовних матеріалів (джинси) було вдвічі більше, ніж під час президентських виборів. Основним їх ініціатором була одна із політсил, що йде на вибори. На її долю припало понад половина всіх матеріалів з ознаками замовності, і це кричущий факт», — наголосила Оксана Романюк, виконавчий директор ГО «Інститут масової інформації».
Другий тренд, додала експерт, — це зростання чорного піару. «Його також було вдвічі більше, ніж під час президентської кампанії. Мало того, такої кількості чорного піару ми ще жодного разу не фіксували на українських виборах. Чорний піар в онлайні становив 12 відсотків від загальної кількості джинси. Це фактично більше, ніж кожен десятий матеріал. Насправді це неприпустима ситуація», — наголосила О. Романюк.
Так само велика кількість матеріалів, які маніпулюють свідомістю громадян, присутня і в регіональних ЗМІ. Дослідження регіональних роздержавлених друкованих видань та їх сайтів озвучила виконавчий директор Інституту демократії імені Пилипа Орлика Світлана Єрьоменко. «Середній відсоток матеріалів з ознаками замовності — 26,8. Якщо додати сюди пропагандистські матеріали, фактично ми матимемо третину матеріалів, які маніпулюють свідомістю громадян.
Вл. інф.