Йдеться, звісно, насамперед про дороги з найінтенсивнішим рухом.

При цьому на якесь ноу-хау тут не претендують. Адже «вмивання» вулиць у літню спеку добре знайоме мешканцям багатьох міст ще з радянських часів. Однак сьогодні комунальники його, м’яко кажучи, трохи забули, посилаючись на хронічний брак коштів. І, скажімо, у Полтаві автоцистерни з водою зазвичай виїздять на автомагістралі тільки тоді, коли новим батькам обласного центру треба попіаритися перед земляками та погудити попередників...

Однак, на переконання міського голови Гадяча Володимира Нестеренка (на знімку), ігнорування водних процедур для асфальтобетонного покриття призводить до незрівнянно більших затрат на його ремонт. Адже саме тоді, коли влітку температура повітря наближається до тридцятиградусної позначки або перевищує її, асфальт під колесами великовагової техніки просто плавиться й на дорогах утворюється так звана колійність. Для ліквідації тих глибоких колій треба асфальтувати знову навіть ті ділянки, які щойно капітально відремонтували...

Щоб запобігти таким руйнаціям і, власне, марнотратству, в Гадячі налагодили систему догляду за дорогами не лише тоді, коли їх треба очищати від снігу та посипати протиожеледними матеріалами. Тож минулого року тут для комунального підприємства «Комунсервіс» придбали комбіновану дорожню машину. Взимку її використовують як піскорозкидальну та снігоочисну, а влітку — як поливомийну та звичайну вантажну для перевезення необхідних комунальникам будівельних та інших матеріалів.

Як та «кадеемка» працює в літню спеку, Володимир Нестеренко показав журналістам під час прес-туру, організованого регіональним відділенням Асоціації міст України в рамках проекту «Пульс». Варто було машині з автоцистерною влаштувати штучний дощ на дорозі, як біля неї стало легше дихати. Адже струмені води не лише охолоджували дорожнє покриття, запобігаючи його руйнуванню, а й істотно зменшували викиди у повітря шкідливих речовин, які неодмінно потрапляють туди разом із випарами розплавленого асфальту. Довершують таку «гігієну» шляхів у місті прибиранням змитих водою пилюки та сміття біля бордюрів.

А загалом на оновлення, за словами міського голови, щороку витрачають від 10 до 13 мільйонів гривень. Такі вагомі вливання у поліпшення дорожньої інфраструктури стали можливими після того, як Гадяч став першим на Полтавщині містом обласного значення, що приєднало до себе сусідню Біленченківську сільраду й, відповідно, отримало статус столиці об’єднаної територіальної громади. Порівняно з 2015 роком надходження до її бюджету збільшилися майже уп’ятеро!

Хоча з розширенням повноважень і навантаження на ту скарбницю істотно зросли. Зрештою, дороги здавна були своєрідною ахіллесовою п’ятою цього міста, оскільки через нього постійно курсують великовагові вантажівки повпредів нафтогазового й аграрного комплексів. Останнім часом міські шляхи тут активно ремонтують. Але й утримувати їх у належному стані — не менш відповідальне завдання для місцевих комунальників на весь рік.

Фото автора.