Підготовка до відновлення роботи міжнародної україно-турецької поромної переправи повністю закінчилася в морському торговому порту Скадовська, що на Херсонщині. Порт перестав приймати пороми насамперед через те, що фарватер у Джарилгацькій затоці два роки тому надто замулився, і судна-«важковаговики», що перевозили до 80 вантажівок, ризикували сісти тут на мілину. Але Адміністрація морських портів України таки відшукала понад десять мільйонів гривень на поглиблення судноплавного фарватеру на підході до вантажних терміналів. І ще близько п’яти мільйонів гривень витратили на ремонт підводної частини причальних споруд та модернізацію інфраструктури порту.
Тепер зупинка лише за компаніями-власниками поромів, які домовляються із державною стівідорною компанією про те, скільки суден, якої місткості та на яких умовах вони можуть виставити на лінію між українським Скадовськом і турецьким Зонгулдаком. Оптимальним варіантом називають пороми, що могли б одночасно прийняти на борт не менше сотні транзитних вантажівок. Тут працює принцип: що більше — то вигідніше.
Коли перемовини закінчаться і чи всіх влаштує їх результат, ще невідомо. Але начальник адміністрації Скадовського морського торгового порту Олег Проточенко наголошує: якщо на місяць до порту (він спроможний переробляти до мільйона тонн вантажів на рік) буде заходити принаймні шістнадцять таких суден, то це вже, як мінімум, окупить витрати на його утримання. А якщо судновласники та портовики зможуть забезпечити щоденне відправлення та прийом поромів, то це майже автоматично виведе Скадовський МТП у почесну категорію стабільно прибуткових державних підприємств України.
Херсонська область.