Ідеться про об’єкт незавершеного будівництва — Комплекс дорожнього сервісу по вулиці Київській, 108, у Рівному, який донедавна перебував на балансі Служби автомобільних доріг у Рівненській області, а до його будівництва свого часу долучився обласний бюджет.
Тим часом у грудні минулого року Фонд держмайна вніс його до переліку об’єктів малої приватизації у 2019 році, при цьому не врахувавши інтересів територіальної громади. Оскільки права на об’єкт було зареєстровано на 100 відсотків за державою. У квітні нинішнього року через електронну систему торгів ProZorro об’єкт придбало ТОВ «Транс-Н».
Рівненська обласна рада подала позов до Господарського суду Рівненської області. Предметом позову є визнання майнових прав територіальної громади Рівненської області у цьому об’єкті, визнання недійсними результатів приватизації об’єкта малої приватизації та договору купівлі-продажу об’єкта малої приватизації.
Представники підприємства вважають, що, позиваючись, обласна рада перешкоджає діяльності інвестора — це негативно впливає на інвестиційний клімат у регіоні. Свої претензії бізнесмени вирішили перенести в публічний простір, тоді як судові слухання у справі тривають.
Під час круглого столу сторони все-таки обмінялися думками щодо ситуації, яка склалася.
Керуючий справами виконавчого апарату Рівненської обласної ради — керівник секретаріату Богдан Сологуб розповів, що у 2001—2004 роках на будівництво згаданого об’єкта Рівненська обласна рада виділила 2 мільйони 565 гривень 20 копійок, що відображено у висновку та звіті аудиторів.
Як пояснив начальник відділу юридичного забезпечення та кадрової роботи виконавчого апарату Рівненської обласної ради Богдан Гречко, оскільки громада області брала участь у створенні цього об’єкта, то, відповідно, має право на визнання своїх майнових прав.
Незважаючи на це, нехтуючи інтересами територіальної громади Рівненщини, державну реєстрацію права власності на цей об’єкт зареєстровано повністю за державою, а сам об’єкт продано. Тому Рівненська обласна рада і подала позов до суду. Але перед тим, як позиватися, облрада зверталася з листами до всіх зацікавлених державних органів, щоб урегулювати це питання добровільно.
«Ми розуміємо позицію інвестора: він офіційно виграв торги, вклав кошти в цей об’єкт і хоче працювати далі. Однак зрозумілою є і позиція обласної ради: свого часу громада області також інвестувала в цей об’єкт кошти. Тому сьогодні ми не маємо права ігнорувати цей факт і хочемо повернути справу в законне русло. Коли розпочали процедуру приватизації, знехтували правами територіальної громади області. І обласна рада одразу про це повідомила Фонду держмайна, Службі автомобільних доріг.
Окремі листи надсилали тоді ще потенційному інвестору, попереджаючи про можливі ризики. Тому вважаємо, що необ’єктивно звинувачувати саме Рівненську обласну раду у спробах пере-шкоджати бізнесу. Адже ми діємо винятково в межах чинного законодавства України», — резюмував керуючий справами виконавчого апарату Рівненської обласної ради — керівник секретаріату Богдан Сологуб.
Він також висловив сподівання, що представники інвестора й надалі діятимуть у законний спосіб, зокрема і під час судових слухань, а не будуть намагатися «малювати картинку, в якій влада — це ворог бізнесу».
Рівне.