У 2020 році держава планує на 35 років передати їх у довгострокову оренду. Інвестори платитимуть гроші за кожен рік користування, а також обов’язково повинні вкласти певну суму в розвиток інфраструктури, зокрема ремонт і будівництво нових об’єктів. Мінімальна сума інвестицій — 60 мільйонів у спеціалізований порт «Ольвія» Миколаївської області й 100 мільйонів у порт «Херсон». З початком торгів цифри можуть збільшитися.
— Власність залишається державною, але держава наймає керівника, інвестора, який залучає інвестиції, нові технології й розбудовує порти. Після закінчення контракту все майно, новостворене, і те, яке було передано, повертається державі в управління, — пояснив один з розробників проекту Тарас Бойчук.
У Мінінфраструктури зазначають, що після реалізації проектів у Миколаєві та Херсоні черга може дійти і до портів Одеської області.