Уже з наступного року кількість тролейбусів у місті зросте більш як удвічі. П’ятдесят одиниць громадського транспорту для КП «Херсонелектротранс» мають придбати за кошти, надані Європейським банком реконструкції та розвитку, — десять мільйонів євро. Але це не подарунок, а позика, за яку впродовж 13 років треба буде сплачувати 5,8% річних. Тому депутати Херсонської міськради кілька місяців дискутували, чи підтримати кредитну угоду. Зрештою, проголосували «за», та побоювання залишилися. І в цьому відверто зізнаються учасники сесії.
— Є сумніви, чи зможуть окупитися нові тролейбуси. Бо ж якщо ні, відшкодовувати кредит та відсотки доведеться з муніципальної скарбнички, відповідно скорочуючи асигнування на соціальні потреби, освіту, культуру тощо. Або ж підвищити вартість квитків, що навряд чи сподобається пасажирам. А таку можливість сьогодні не виключають, — наголошує член постійної депутатської комісії Херсонської міськради з бюджету Галина Лугова.
Утім, прихильники угоди стверджують, що проблем з поверненням позики не очікується. Адже збільшення парку майже до 90 тролейбусів дасть змогу скоротити інтервал руху, подовжити маршрути. Зросте комфортність і привабливість електротранспорту, тож городяни знову пересядуть з автобусів на тролейбуси, і виручка від продажу квитків збільшиться майже в чотири рази — до 55 млн грн. До того ж ЄБРР надає не тільки позику, а ще й грант на півтора мільйона євро для модернізації контактної мережі, яка нині дихає на ладан. Також використання дружніх до екології тролейбусів дасть можливість ще й зменшити загазованість центру міста й певної кількості розв’язок у спальних житлових масивах, де від вихлопних газів, надто влітку, просто немає чим дихати. За таких обставин позика ЄБРР — не фінансовий тягар, а ковток чистого повітря для всіх херсонців у буквальному розумінні.