Таку мету поставили перед собою працівники Вишгородського історико-культурного заповідника (ВІКЗ) після вдалого впровадження проекту із QR-кодування своїх визначних місць і пам’яток. Про це вони розповіли під час прес-конференції і наголосили, що рушійною силою до позитивних економічних змін у регіонах можуть стати, зокрема, й музейні заклади через популяризацію місцевих цікавинок.
У межах пілотного проекту, який впроваджує Вишгородський історико-культурний заповідник за підтримки Українського культурного фонду, вперше в Україні завдяки новітнім технологіям не лише оснащено QR-кодами 22 історико-культурні пам’ятки, а й створено віртуальний туристичний простір. Досвідом уже зацікавились історико-культурні установи Чернігова, Ржищева, Тернополя, Олевська, Рівного.
А цікавинкою прес-конференції стала презентація першої в Україні поштової марки з QR-кодом і однієї з перших у світі інтерактивних листівок, також позначеної навігаційним штрихом (на знімку).
Заступник начальника управління культури, національностей та релігій КОДА Сергій Васильонок зокрема поінформував про намір наступного року поширити цей досвід на інші музейні установи області. «Без інноваційних технологій нині вже обійтись неможливо. В Україні існує QR-кодування пам’яток, але значущість проекту ВІКЗ — у його системності, яка включає також дослідження, моніторинг і апробацію». І коли цей досвід пошириться, то матимемо цифровий музей України, каже виконавча директорка Українського культурного фонду Юлія Федів.
Тим часом директорка ВІКЗ Влада Литовченко розповіла про етапи проекту і наголосила: «На Вишгородщині понад 200 пам’яток історії й археології. Ми відібрали найбільш знакові, доступні та популярні. Другий етап — наукове дослідження і написання статей для спеціального розділу сайту ВІКЗ. Також згенерували QR-коди, встановили таблички, апробували систему «сайт—відвідувач». Третій етап ключовий — моніторинговий. Є й позапрограмні елементи. Результати моніторингових досліджень публікуються в науково-методичному виданні з QR-кодизації, яке отримають наукові установи, бібліотеки, виші, музеї. Добре спрацювала на привернення уваги до проекту акція «Доторкнись до історії», під час якої «зірки» театру й естради, культурні діячі, представники влади популяризували об’єкти QR-кодування. У наших планах — розширення кількості таких об’єктів, розроблення інноваційних екскурсій, квестів для молоді. І ще. Вийшов іміджевий альбом «Старожитності Вишгородщини». Заповіднику цьогоріч — 25 літ, тож в альбомі відображено не лише перебіг проекту, а й досягнення ВІКЗ за 25 років».
Загалом після акції «Доторкнись до історії», зізналися учасники конференції, почався справжній бум зацікавлення серед молоді. Водночас в. о. голови Вишгородської райдержадміністрації Олексій Данчин зазначив, що є також ідея створення мобільного додатка під умовною назвою «Неймовірна Вишгородщина», в якому будуть і об’єкти історико-культурної спадщини, і туристичні об’єкти Вишгородщини, готелі, ресторани тощо, що дасть новий поштовх до залучення туристів.