Тривожна ситуація на митниці стала причиною того, що члени Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики запросили на засідання голову Державної митної служби Максима Нефьодова. У народних обранців виникло багато запитань як до деяких кадрових призначень, так і стосовно суттєвого зниження рівня платежів.
Зокрема, у вересні до держбюджету митниця перерахувала 31 млрд гривень, що становить 87,4 відсотка від планових показників, невиконання — 4,5 млрд гривень.
Крім того, народний депутат Олександр Дубінський розкритикував потенційно можливе призначення виконувачем обов’язків керівника Волинської митниці і, відповідно, переведення з ДФС у нову митницю екс-керівника Чернігівської митниці Олександра Шавлака, Закарпатської — Миколи Ясевича, Львівської — Володимира Цабака. На думку Олександра Дубінського, ці особи раніше фігурували в скандалах, пов’язаних із контрабандою.
Максим Нефьодов закликав народних обранців, які мають компрометуючі матеріали на потенційних нових керівників регіональних митниць, надати їх правоохоронним органам.
Зрештою, суперечка між Олександром Дубінським та Максимом Нефьодовим завершилася тим, що народний депутат запропонував комітету висловити політичну недовіру голові Державної митної служби. Утім, комітет переніс голосування на 31 жовтня, й на момент верстки номера рішення ще не було ухвалено.
Водночас Максим Нефьодов вважає необґрунтованими звинувачення на його адресу. «Сьогодні митниця — це не працюючий орган. Усе, що можна було розвалити, розвалили. І не лише хабарництвом, а й руйнацією інфраструктури. Митну службу треба створювати з нуля, а не реорганізовувати», — пояснив М. Нефьодов, якого було призначено головою служби 15 липня цього року.
Нагадаємо, у грудні 2012-го уряд об’єднав митницю та податкову в Міністерство доходів і зборів. Після Революції Гідності його ліквідували. На базі міністерства відновили Державну податкову службу і Державну митну службу. Однак уже в травні 2014 року Кабмін змінив свою думку і створив Державну фіскальну службу, що об’єднала у собі митницю та податкову. Наприкінці 2018-го Мінфін заявив, що ДФС знову розділять на податкову та митну служби.
Важливо згадати й значне зниження рівня митних платежів, що спостерігається останнім часом. За словами М. Нефьодова, причиною цього є об’єктивні чинники, а не те, що прийшов новий керівник (власне, за його словами, оновлено поки що лише центральний офіс). А саме, на зменшення коштів від митниці вплинуло: зміцнення курсу гривні; обмежувальні заходи в торгівлі між Україною та Російською Федерацією; уведення із січня поточного року звільнення від оподаткування ПДВ імпорту сонячних панелей, вітроенергетичних установок і трансформаторів; зменшення із січня 2016-го протягом 10 років до нульового рівня ставок ввізного (вивізного) мита на товари походженням з ЄС в рамках Угоди про асоціацію.
Також комітет розглянув та підтримав у цілому і за основу законопроект про внесення змін до Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів» щодо міжнародних екологічних вимог для деяких транспортних засобів № 2078-1. Документ пропонує відтермінувати уведення в дію екологічного стандарту «ЄВРО-6» до 2025 року. На думку авторів змін до закону, здешевлення вартості транспортних засобів за рахунок імпорту та виробництва нових автомобілів, що відповідають екологічному стандарту «ЄВРО-5», стимулюватиме в 2020—2025 роках заміщення застарілого автопарку та загалом позитивно вплине на рівень екологічності транспортних засобів, які експлуатуються в Україні.