На знімку: перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики України Ярослав Железняк (праворуч), міністр Кабінету Міністрів України Дмитро Дубілет.
Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА.
Майже два роки український бізнес та підприємці мають можливість сплачувати податки через оновлений електронний кабінет. Це, безумовно, набагато зручніше, ніж їздити в податкову та стояти там у чергах. Утім, до нового сервісу в бізнесу накопичилося багато нарікань та пропозицій. Обговорювали їх днями в Комітеті Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики під час круглого столу на тему «Е-кабінет платника податків 2.0: як зробити справді зручний, справді сервіс».
Ініціатором заходу виступив перший заступник голови комітету Ярослав Железняк. Він нагадав, що дуже багато питань, пов’язаних із функціонуванням електронного кабінету, які потрібно було закріпити на законодавчому рівні, вже вирішено. А пропозиції, які стосувалися удосконалення законодавства, найближчим часом буде оформлено у відповідний законопроект.
Міністр Кабінету Міністрів Дмитро Дубілет представив позицію уряду щодо розвитку електронного кабінету платника податків. За його словами, «зараз не можна просто так напризволяще кинути той кабінет платника, який є. Будемо покращувати його, вдосконалювати ІР для того, щоб користувачі могли користуватися ним через приватні компанії».
Представниця Європейської Бізнес Асоціації (ЕВА) Наталія Артемчук озвучила низку проблем, які виникають у компаній у зв’язку з користуванням електронним кабінетом. Зокрема, скаржаться на те, що через нього не можна надсилати файли більшого розміру. З цим питанням стикається середній бізнес, коли необхідно передати, наприклад, великі акти перевірок. «Також потрібен доступ до електронного кабінету кількох осіб під різними ключами. Стосовно відображення податкової заборгованості: інколи компанії казали, що їх інформують про якусь незначну суму, але не можуть відшукати, з якого податку ця заборгованість виникла. Особливо це важливо для компаній, які беруть участь у тендерах. Хотілося б покращити цей сервіс», — сподівається представниця ЕВА. Також вона (а потім і багато інших учасників) зауважила, що бажано розділити інтерфейс е-кабінету для компаній та фізичних осіб — підприємців (ФОП), бо останнім дуже часто складно розібратися в роботі цього сервісу через велику кількість зайвої для них інформації.
Представниця Державної податкової служби Наталія Калініченко погодилася, що вдосконалення справді необхідні. Водночас вона нагадала, що нині електронний кабінет має понад 80 сервісів, і це досить великий функціонал: «Є можливість подавати документи, отримувати інформацію в онлайн-доступі, є можливість сплатити податки через банківські системи. Ми також розуміємо, що якщо у нас буде запроваджено єдиний казначейський рахунок, матимемо тісний зв’язок із казначейством і банківськими установами».