Про це йдеться в офіційному повідомленні регулятора.

Не секрет, що багато українців не раз попадалися на привабливі пропозиції банків узяти «безвідсотковий» кредит, який згодом виявлявся ще й як відсотковим чи мав ще якийсь «плюс» у вигляді штрафу за дострокове погашення. Працівники ж банків у таких випадках знизують плечима, мовляв, треба було уважно читати увесь договір, а не лише першу сторінку чи рекламу.

Покласти цьому край мають нововведення від НБУ. Зокрема, через три місяці усі банки повинні надавати вичерпну інформацію про послуги на веб-сайті в єдиному уніфікованому форматі. Насамперед вказувати повну вартість послуги, зокрема комісії третім особам та платежі за додаткові послуги (наприклад, страхової компанії, державного реєстратора, нотаріуса, оцінювача), періодичність погашення кредиту, умови дострокового повернення, можливі штрафи у разі невиконання клієнтом зобов’язань тощо.

Споживач, зайшовши на веб-сайт будь-якого банку, повинен мати змогу завантажити файл з вичерпною інформацією про повну вартість, умови отримання послуги, ризики тощо, а також легко порівняти послуги кількох різних банків.

Управління захисту споживачів фінансових послуг Національного банку через три місяці почне контролювати дотримання банками цих вимог та здійснюватиме щоденний моніторинг веб-сайтів. За нерозкриття інформації про послуги в повному обсязі у законодавстві передбачено штрафні санкцій від 300 до 600 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожен випадок. Через шість місяців на веб-сайтах банків мають з’явитися калькулятори для розрахунку витрат або доходів від послуги. Також через шість місяців запрацюють нові вимоги до розкриття інформації в рекламі. Реклама так само має містити істотні характеристики банківської послуги, зокрема інформацію про повну вартість, умови отримання послуги та ризики.