Заступник Керівника апарату Верховної Ради України — керівник Головного юридичного управління Михайло Теплюк, Керівник апарату Вячеслав Штучний, перший заступник Керівника апарату Володимир Слишинський.
В апараті Верховної Ради України відбулася нарада за участю керівників структурних підрозділів апарату та секретаріатів комітетів із питання забезпечення проведення навчання з роботи в єдиній автоматизованій системі.
Відкриваючи робочу зустріч, Керівник апарату Верховної Ради України Вячеслав Штучний нагадав, що Законом від 17.10.2019 р. (№ 207-IX) «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо запровадження електронного документообігу, пов’язаного із законодавчим процесом» чітко визначено, що всі види документів, зокрема й законопроекти, створюються в єдиній автоматизованій системі в порядку згідно з положенням, яке затверджується Головою Верховної Ради.
Вячеслав Штучний наголосив, що починаючи з 4 лютого 2020 року документи мають подаватися у формі оригіналів електронних документів, на які накладено кваліфікований електронний підпис особи, яка має право законодавчої ініціативи. За його словами, саме апарат Верховної Ради має невідкладно забезпечити адаптацію розроблених і діючих автоматизованих систем до вимог Регламенту Верховної Ради України: Системи електронного документообігу з використанням кваліфікованого електронного підпису (СЕДО), яка розроблена у 2017—2018 роках, і Системи «Електронний законопроект» — платформи електронної взаємодії всіх суб’єктів права законодавчої ініціативи.
Не менш важливим завданням, на думку керівника апарату, є підготовка відповідної нормативно-правової бази, що має врегульовувати питання електронного документообігу, пов’язаного із законодавчим процесом. У контексті окреслених завдань особливу увагу слід приділити ознайомленню і навчанню народних депутатів України, їхніх помічників-консультантів і секретаріатів депутатських фракцій по роботі з цими системами, — зауважив він, визначивши орієнтовний термін виконання цих завдань: грудень 2019 року — січень 2020 року.
Вячеслав Штучний поінформував присутніх, що з 21 лютого 2019 року в Системі пройшли навчання 1067 співробітників апарату, на даний час СЕДО працює вже в режимі дослідної експлуатації. У Системі зареєстровано 3046 електронних документів, створених підрозділами апарату Верховної Ради України. «Надзвичайно важливо, що СЕДО інтегрована із Системою електронної взаємодії органів виконавчої влади, а її учасниками є майже 900 органів державної влади, місцевого самоврядування та державні підприємства. За період із 15 жовтня по 5 грудня апаратом прийнято від Кабінету Міністрів та міністерств 3379 вхідних електронних документів; відправлено 131», — підкреслив очільник апарату і зазначив, що Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації погодила Технічне завдання на створення комплексної системи захисту інформації цієї системи.
Керівник апарату також акцентував увагу присутніх на тому, що платформа електронної взаємодії суб’єктів права законодавчої ініціативи: Президента, народних депутатів, Кабінету Міністрів «Електронний законопроект» на сьогодні повністю готова до проведення навчання для суб’єктів права законодавчої ініціативи, секретаріатів комітетів та профільних підрозділів.
«Приємно, що сім секретаріатів комітетів уже встигли пройти ознайомлення і попереднє навчання в Системі, а ще вісім включено до плану-графіка», — підкреслив він і додав, що необхідно враховувати також потребу проведення навчання і для представників Офісу Президента України та секретаріату Кабінету Міністрів у визначені терміни. Далі, за його словами, одночасно з проведенням навчання апаратом Верховної Ради України протягом грудня — до середини січня 2020 року має бути розроблено і подано на затвердження Головою Верховної Ради України такі документи:
— Положення про єдину автоматизовану систему;
— Положення про порядок роботи з документами у Верховній Раді України (нова редакція);
— Положення про порядок роботи у Верховній Раді України із проектами законів, постанов, інших актів Верховної Ради України (нова редакція).
Завершуючи свій виступ, Вячеслав Штучний підкреслив, що в умовах нових викликів і нової відповідальності «все зазначене — це спільна колективна відповідальність — усіх без винятку структурних підрозділів апарату». «Впевнений, що всі присутні докладуть максимум зусиль для виконання поставлених завдань, а з боку керівництва буде забезпечено повну підтримку процесу», — наголосив керівник апарату Верховної Ради України, зазначивши, що у суспільстві є великі очікування на безпаперові технології.
Вячеслав Штучний окремо подякував за сталу підтримку процесу реформування парламенту проекту ЄС—ПРООН. «Перехід на масштабний електронний документообіг почнеться саме з парламенту, для полегшення опанування цим процесом ПРООН підготував навчальні ролики, в яких продемонстровано зручний опис операцій, будуть проведені колективні навчання», — підсумував керівник апарату Верховної Ради України.
Під час обговорення питання щодо запровадження електронного документообігу, пов’язаного із законодавчим процесом свою думку висловили керівники структурних підрозділів: перший заступник Керівника апарату Верховної Ради України Володимир
Слишинський, керівник Управління комп’ютеризованих систем Олексій Сидоренко, заступник Керівника апарату — керівник Головного юридичного управління Михайло Теплюк, керівник Головного управління документального забезпечення Микола Майборода, перший заступник керівника Головного організаційного управління Анатолій Пивовар, заступник керівника секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України Ірина Вауліна, представник проекту ЄС—ПРООН з парламентської реформи Вадим Міський.
Прес-служба апарату Верховної Ради України.
Фото rada.gov.ua