Парламентарії 337 голосами ухвалили в цілому законопроект «Про тимчасові слідчі комісії і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України» (№ 0979) з урахуванням пропозицій Президента України. Представник Президента у Верховній Раді Руслан Стефанчук повідомив, що глава держави не підписав ухвалений попереднім складом парламенту законопроект, оскільки його положення не відповідають конституційним принципам верховенства права та поділу державної влади. Зокрема, глава держави вважає, що його положення не відповідають Конституції України, оскільки ними не визначено меж здійснення тимчасовими слідчими комісіями парламентського контролю. Крім того, передбачено можливість регулювання, організації і порядку діяльності комісії постановами Верховної Ради, а не виключно законом, як це передбачає частина п’ята статті 89 Конституції. «Глава держави також не погоджується із запропонованим підходом щодо врегулювання в одному законодавчому акті питань організації діяльності тимчасових слідчих та тимчасових спеціальних комісій, а також спеціальної тимчасової слідчої комісії, оскільки їх статус та порядок діяльності суттєво відрізняються», — зазначив Р. Стефанчук та закликав підтримати пропозиції Президента.
Голова Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України Сергій Кальченко повідомив, що члени комітету рекомендують підтримати 9 із 10 поправок, а пропозицію щодо переліку підстав для утворення тимчасової слідчої комісії, який, на думку Президента, не є вичерпним, запропоновано відхилити. Законопроект ухвалено в цілому з урахуванням позиції комітету.
Оскільки законопроект про державне регулювання діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор (№ 2285-д) не набрав необхідної кількості голосів, його відправлено на повторне перше читання.
В цілому ухвалено законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо подовження заходів, пов’язаних з відновленням діяльності Державного акціонерного товариства «Чорноморнафтогаз» (№ 2432). Голова Комітету з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрій Герус нагадав, що «Чорноморнафтогаз» є учасником трьох міжнародних судів проти Російської Федерації, за допомогою яких Україна намагається захистити свої права в Чорному і Азовському морях та Керченській протоці, визнати незаконною російську окупацію та компенсувати завдані нею збитки.
Ухвалений в першому читанні законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо спрощення залучення інвестицій та запровадження нових фінансових інструментів, № 2284) визначає правові засади функціонування ринків капіталу та організованих товарних ринків в Україні.
Верховна Рада нарешті ухвалила законопроект № 2240, який врегульовує питання видобутку бурштину. Голова Комітету з питань екологічної політики та природокористування Олег Бондаренко підкреслив, що упродовж багатьох років цю проблему або ігнорували, або лише декларували бажання її вирішити, що призвело до розвитку нелегального видобутку та появи організованих кримінальних спільнот, які взяли галузь під свій контроль. «Фактично незаконний видобуток набув стихійного характеру, внаслідок чого маємо понад 18 тисяч гектарів порушених земель у Рівненській, Житомирській та Волинській областях, що призвело до непоправних екологічних наслідків та мільярдних збитків для бюджетів усіх рівнів», — наголосив він. Тож законопроект № 2240 пропонує задіяним у нелегальному видобутку бурштину легальну альтернативу та вихід з тіні шляхом спрощення процедури отримання спеціальних дозволів на користування надрами на порушених територіях та створити сприятливі умови для розвитку в Україні цієї галузі. Водночас законопроект передбачає посилення покарання за проведення незаконного видобутку. Також в цілому ухвалено законопроект про внесення зміни до статті 252 Податкового кодексу України (щодо упорядкування розміру ставки рентної плати за користування надрами для видобування бурштину, № 2241).
В цілому ухвалено законопроекти: про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо забезпечення особистого голосування народними депутатами України, № 2148); про внесення змін до деяких законів України (щодо впровадження Єдиного реєстру осіб, засуджених за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої чи малолітнього, та посилення відповідальності за злочини, вчинені проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої чи малолітнього, № 0887); про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання і протидії політичній корупції (№ 2336); про ратифікацію Угоди між Україною та Королівством Нідерланди про продовження до 1 серпня 2020 року строку дії Угоди між Україною та Королівством Нідерланди про Міжнародну місію захисту розслідування від 28 липня 2014 року (№ 0007); про ратифікацію Гарантійної угоди (проект електрифікації української залізниці «Електрифікація залізничного напрямку Долинська — Миколаїв — Колосівка») між Україною та Європейським банком реконструкції та розвитку (№ 0011), про ратифікацію Угоди між урядом України та урядом ФРН про створення місцевих бюро Німецького товариства міжнародного співробітництва ҐмбГ (GIZ GmbH) та Кредитної установи для відбудови (KfW) (№ 0012); про приєднання України до Європейського фонду підтримки спільного виробництва та розповсюдження художніх кінематографічних та аудіовізуальних творів (EURIMAGES) (№ 0013); про ратифікацію Фінансової угоди (проект «Підвищення безпеки автомобільних доріг в містах України») між Україною та Європейським інвестиційним банком (№ 0014) та про ратифікацію Грантової угоди (Розвиток системи водопостачання та водовідведення в місті Миколаїв) за Програмою «E5P» між Україною та Європейським інвестиційним банком» (№ 0015).