Офіційна назва документа — проєкт закону України про внесення змін до розділу ІХ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» щодо забезпечення можливості закупівель лікарських засобів та медичних виробів спеціалізованими організаціями, що здійснюють закупівлі (реєстр. № 2540).
Річ у тім, що нині закупівлі лікарських засобів та медичних виробів унормовано у «Прикінцевих та перехідних положеннях» чинної редакції Закону «Про публічні закупівлі», що діють до 31 березня 2020 року. Однак нова редакція цього закону набере чинності лише з 19 квітня 2020 року. Щоб не виникло періоду, коли закупівля ліків (утім, до речі, й вакцин) є неможливою, народні депутати й пропонують продовжити термін дії нинішніх норм на кілька тижнів — до 30 квітня 2020 року включно.
Члени комітету, відзначивши суспільну важливість цього законопроєкту, підтримали пропозицію внести його до порядку денного Верховної Ради та ухвалити за основу і в цілому в першому читанні.
Також на засіданні комітету народні депутати розглянули проєкт закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо прискорення дерегуляції у сфері господарської діяльності (реєстр. № 1067-д). Його співавторка Роксолана Підласа нагадала, що це «багатостраждальний» законопроєкт, який перебуває вже на другому читанні. «До нього було внесено 56 правок, 22 з них відхилили», — нагадав член комітету народний депутат Степан Кубів. Водночас це дуже важливий рамковий документ, який у разі його прийняття та реалізації зробить процес видачі дозвільної документації (наприклад, дозволів, ліцензій) більш прозорим. Що, у свою чергу, спри-ятиме подоланню корупції.
Нині трапляються непоодинокі випадки, коли порядки одержання документів дозвільного характеру та адміністративних послуг визначаються або власними актами органів державної влади, або взагалі залишаються не визначеними жодним нормативно-правовим актом. «Така ситуація навколо здійснення дозвільно-погоджувальних процедур та надання адміністративних послуг призводить до надання документів дозвільного характеру та адміністративних послуг у непрозорий спосіб», — зазначається в пояснювальній записці до законопроєкту, який усуває такі корупційні можливості для влади і встановлює механізми, за якими працюватимуть виконавчі органи у сфері дозвільної документації.
Ще один важливий документ, який розглядали й ухвалили на засіданні Комітету з питань економічного розвитку, — проєкт закону України про акціонерні товариства (реєстр. № 2493). Як зазначив перший заступник голови комітету народний депутат Сергій Тарута, документ розв’язує три головні проблеми: посилює права міноритарних акціонерів, запроваджує відповідальність посадових осіб акціонерних товариств та виводить АТ на рівень електронного документообігу.
Також під час засідання було ухвалено звіт про роботу комітету за період другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання (вересень 2019 — січень 2020). Зокрема, вказується, що Комітет з питань економічного розвитку посідає друге місце за кількістю ухвалених законопроектів. За вказаний період парламент схвалив у цілому 14 проєктів закону, представлених комітетом.