Голова Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики Олександр Ткаченко (на знімку) провів робочу зустріч із представниками Національної спілки журналістів України (НСЖУ), редакторами друкованих видань та керівництвом «Укрпошти».
Журналісти вбачають в діяльності керівництва «Укрпошти» головну причину зниження тиражів. Це відбувається через систематичне підвищення тарифів та не-
своєчасність доставки видань передплатникам.
«Ключове — це агресивна політика менеджменту «Укрпошти», непартнерські стосунки і несвоєчасні розрахунки з редакціями», — підкреслив голова НСЖУ Сергій Томіленко. За його словами передплатні тиражі друкованих видань на початок нинішнього року становлять 6,7 мільйона примірників, тоді як на такий само період минулого року становили 7,8 мільйона примірників. І це за умов, коли на ринку широко представлені так звані «копійчані» («несправжні») газети — партійні видання чи видання обсягом у чверть аркуша А4.
Генеральний директор «Укрпошти» Ігор Смілянський ситуацію з падінням передплатних тиражів пояснює виключно зовнішніми чинниками — розвитком Інтернету, демографічною ситуацією в країні, скороченням кількості пенсіонерів, яких обслуговує «Укрпошта» і які становлять основу передплатників друкованих ЗМІ. А «тарифи «Укрпошти» зросли лише на 13 відсотків. Хоча видавці збільшили видавничу вартість набагато більше», — наголошує очільник поштового підприємства. Він вважає, що наявні тарифи на передплату і доставку — ринкові і дають змогу «Укрпошті» рентабельно працювати.
Після обговорення проблеми, заслухавши пропозиції редакторів, головуючий на нараді Олександр Ткаченко запропонував створити робочу групу, яка б на-працювала матеріали за кількома напрямами: динаміка тиражів, тарифів, передплатної вартості газет; пропозиції щодо поліпшення якості доставки; розв’язання проблем із реаліза-цією газет у роздріб. Наступне засідання за-
плановано через два тижні.