Зокрема, в українському парламенті розпочала роботу система «Електронний законопроект». Ця система також інтегрована із загальною цифровою платформою документообігу Верховної Ради України.
Станом на сьогодні триває процес технічного переоснащення Верховної Ради України та її апарату до повного переходу на електронний документообіг, який запланований на вересень 2020 року.
В інтерв’ю Українському радіо керівник апарату Верховної Ради Вячеслав Штучний, розповідаючи про технічне переоснащення Верховної Ради, зазначив, що нині відбувається тестування всіх електронних систем.
Електронний документообіг вже працює як всередині парламенту, так і використовується у співпраці з Кабінетом Міністрів та іншими центральними органами влади.
«Щодо паперових носіїв, то раніше Верховна Рада використовувала до 30 тонн паперу на рік. Зараз цей показник зменшується, і ми самі за те, аби пришвидшити диджиталізацію, бо це час, бюджетні кошти, людські ресурси», — наголосив Вячеслав Штучний.
За інформацією Управління комп’ютеризованих систем апарату Верховної Ради України, вже закуплено 528 планшетів Lenovo Miix 520-12IKB (81CG027DUL).
Основне призначення планшета, який є мобільним робочим місцем народного депутата, — це робота із автоматизованими системами електронного документообігу, електронного законопроекту, електронного порядку денного пленарного засідання, електронного порядку денного засідання комітету, електронними зверненнями громадян та іншими системами, з будь-якого місця, де є підключення до мережі Інтернет.
Нині народні депутати, їхні помічники, представники апарату Верховної Ради проходять відповідне навчання з цифрової грамотності. Вже понад 100 народних депутатів отримали планшети. Роздрібна ціна такого пристрою становить майже 30 тисяч гривень, апаратом Верховної Ради вони закуплені за 26 тисяч 130 гривень, включно з шістьма додатками.
Законом «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо вдосконалення електронної форми документообігу у Верховній Раді України» №469-IX від 16.01.2020, який набуває чинності 4 лютого 2020 р., передбачено, що: «всі зареєстровані законопроекти та супровідні документи до них відповідно до статті 99 цього Регламенту, законопроекти, підготовлені до другого та наступних читань, висновки щодо законопроектів, підготовлені головним комітетом до першого та наступних читань, висновки інших комітетів, пропозиції Президента України разом з висновком головного комітету, порівняльною таблицею та іншими супровідними документами відповідно до статті 133 цього Регламенту, пропозиції щодо усунення неузгодженостей чи редакційних неточностей у прийнятому законі надаються народному депутату в електронному вигляді засобами єдиної автоматизованої системи шляхом розсилки інформаційних листів».
Таким чином, як повідомляє Інформаційне управління апарату Верховної Ради України, з початком роботи системи «Електронний законопроект» очікується, що значно підвищиться ефективність законотворчого процесу, буде забезпечений контроль за проходженням законопроектів на всіх етапах розгляду та дозволить відмовитися від паперових носіїв інформації.