Її підготував комітет разом із Міністерством фінансів України.
"Цей проект істотно відрізняється від першої, запропонованої Міністерством фінансів, версії. На мою думку, рішення парламенту про доопрацювання в комітеті було правильне. Наш варіант значно збільшує видатки, насамперед на гуманітарний блок", – зазначив голова Комітету з питань бюджету Ю. Арістов. За його словами, оскільки нині стоїть завдання збереження та створення нових робочих місць, то комітет вирішив відновити виділення коштів на програму Президента "100 садочків, 100 шкіл, 100 стадіонів". Також до попереднього рівня пропонується відновити фінансування дорожньої галузі, щоб не ламати програму масштабного будівництва, де вже проведено тендери, підписано договори та розпочато дорожні роботи. Ще один напрям – це проекти Державного фонду регіонального розвитку, де буде відновлено фінансування обсягом 4,9 мільярда гривень.
Голова комітету висловив сподівання, що доопрацьовані до держбюджету зміни будуть підтримані всіма народними депутатами. "Зараз не час для популізму, а час ефективних дій, надзвичайних і відповідальних рішень. Коли Україна зустріне пік епідемії, ми повинні мати інструменти для подолання її наслідків і, звісно, фінансовий ресурс для цього", – зазначив голова Комітету з питань бюджету Юрій Арістов. За його словами, на боротьбу з пандемією коронавірусу пропонується виділити 64,67 мільярда, тож порівняно з попередньою редакцією законопроекту, яка передбачала виділення 97,06 мільярда гривень, їх скорочено на понад 32 мільярди гривень. "Обсяг Стабілізаційного фонду зменшився суттєво, але це дасть можливість прискорити виплати медикам надбавок у розмірі плюс 300 відсотків, на які виділено 15,8 мільярда гривень, а також допомоги в розмірі тисячі гривень соціально незахищеним та громадянам, котрі старше 80 років, для чого передбачено понад 10 мільярдів гривень", – пояснює ці зміни Ю. Арістов. Тобто фактично фінансування фонду боротьби з коронавірусом зменшено лише на 5,7 мільярда гривень, оскільки кошти для надбавок медикам (15,8 мільярда гривень) та доплат пенсіонерам (10 мільярдів гривень), які раніше були включені до нього, тепер напряму виділено Міністерству охорони здоров'я та Пенсійному фонду.
Закликавши підтримати зміни до бюджету, Ю. Арістов зауважив, що за потреби уряд разом із бюджетним комітетом зможуть оперативно опрацювати пропозиції щодо дофінансування певних галузей чи місцевих бюджетів.
Член бюджетного комітету Олексій Гончаренко ("Європейська солідарність"), оцінюючи нову редакцію законопроекту, звернув увагу на те, що дотація аграріям становитиме 4 мільярди гривень (раніше уряд пропонував 2,5 мільярда гривень), 100 мільйонів гривень додано на будівництво аеропорту Дніпра, 21 мільйон гривень додано Українському інституту при МЗС України та 15 мільйонів національному парку "Софіївка".
Секретар Комітету з питань бюджету Володимир Цабаль ("Голос") висловив думку, що навіть після доопрацювання проект держбюджету залишився несправедливим і нереалістичним. До того ж, за його словами, запропонована схема доходів та видатків передбачає обов'язкове продовження співпраці з Міжнародним валютним фондом, проте ключовою вимогою МВФ та інших міжнародних фінансових організацій є ухвалення банківського закону, який через величезну кількість поправок поки що навіть не включено до порядку денного.
Водночас В. Цабаль зазначає, що деякі вимоги фракції "Голос" вдалося відстояти. Зокрема, повернуто ще 500 мільйонів гривень на субвенцію програми "Спроможна школа" та 101 мільйон із передбачених раніше 300 мільйонів для підвищення кваліфікації лікарів. Крім того, вдалося захистити декілька програм у сфері культури: до 400 мільйонів гривень збільшено фінансування Українського культурного фонду, до 100 мільйонів гривень – Українського інституту книги, 135 мільйонів гривень буде спрямовано на заходи у сфері культури і мистецтва та охорони культурної спадщини.
Під час засідання комітет також ухвалив рішення щодо погодження перерозподілу видатків держбюджету, передбачених Міністерству охорони здоров'я, та розподілу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров'я.
Фото newsone.ua.