Про це заявив міністр розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України Ігор Петрашко.
«Забезпеченість пшеницею і хлібом — важливе питання, яке турбує українців. Кілька тижнів тому Мінекономіки підписало Меморандум з основними учасниками зернового ринку щодо граничних обсягів експорту пшениці.
Станом на найнижчу точку, тобто до того, як почне надходити зерно нового врожаю, у нас буде три мільйони тонн пшениці — вдвічі більше, ніж минулого року, що повністю забезпечить продовольчу безпеку. Тому жодного дефіциту хліба не буде», — запевнив Петрашко.
Міністр також зазначив, що кілька тижнів тому спостерігалося зростання цін за певними товарними позиціями, яке вдалося зупинити.
Зокрема, причини підвищення цін мають насамперед сезонний характер. Традиційно перед Великоднем спостерігається подорожчання окремих категорій продуктів. Проте непередбачуваних стрибків не було і не буде, запевнив Петрашко. Друга причина — знецінення грошей, падіння їх купівельної спроможності. Третя — спекулятивний елемент, над подоланням якого, запевнив міністр, у відомстві вже пра-цюють.
Схоже, що далася взнаки і зустріч у Київському територіальному відділенні АМКУ минулого тижня, на яку викликали для надання пояснень представників найбільших мереж продовольчих мага-зинів!
Нагадаємо: Київське територіальне відділення комітету залучило до справи щодо можливого завищення цін ще 27 суб’єктів господарювання — постачальників продукції. Це, зокрема, ТОВ «Українська оптово-торговельна компанія», ТОВ «ТОМАТТІ», ТОВ «Компанія Консалтинг-Інвест», ТОВ «Торговий дім «КАЛИНІВКА-ПРЕМІУМ», ТОВ «ОЛІМП», ТОВ «ТРІО», ТОВ «Агріко Україна», ТОВ «Украгрокомплекс НПП»...
І все одно під час карантину співвітчизники почали більше витрачати на продукти, ліки і паливо. Про це свідчать обсяги клієнтських транзакцій за банківськими картками, що різко зросли. Виявляється, українці активно освоюють інтернет-покупки й оплачують їх своїми картками.
Як розповіли в банку «Південний», з початку березня карткові витрати їх клієнтів на доставку продуктів збільшилися на 55 відсотків порівняно з лютим поточного
року.
Зростання безготівкових оплат припало також на покупки в аптеках. За словами банкірів, у березні українці витратили в аптечних мережах на 39 відсотків більше, у продуктових магазинах і супермаркетах — на 27 відсотків більше порівняно з лютим.
Витрати на паливо також зросли. Аж на сім відсотків. І це пояснюється просто. «Збільшення попиту на паливо... пов’язано з тим, що громадський транспорт працює в обмеженому режимі, а користування особистим транспортом не заборонено», — зазначила очільниця управління розробки продуктів департаменту роздрібного бізнесу банку «Південний» Ольга Коломієць.
Підсумовував Віктор БОНДАР.