Це на третину, або 9,6 тисячі, більше, ніж за відповідний період 2019 року. З них комітетами Верховної Ради України опрацьовано 3 тисячі листів, депутатськими фракціями (депутатськими групами) у Верховній Раді України розглянуто 1,3 тисячі звернень громадян.

До керівництва парламенту звернулися 482 особи, з них до Голови Верховної Ради України Дмитра Разумкова — 195 осіб.

Із загальної кількості пропозицій, заяв і скарг громадян, що надійшли на адресу Верховної Ради України впродовж звітного періоду, 2,8 тисячі — колективні, які підписали 82 тисячі осіб.

У січні—березні 2020 року спостерігалася тенденція до подальшого збільшення в пошті парламенту питомої ваги та кількості пропозицій, заяв і скарг, надісланих засобами електронного зв’язку: з 31 відсотка, або 5,6 тисячі, звернень, отриманих Верховною Радою України в січні—березні 2019 року, до 41 відсотка, або 11,4 тисячі, в січні—березні 2020 року. У зв’язку з цим зменшилась питома вага пропозицій, заяв і скарг, надісланих на адресу Верховної Ради України поштою та отриманих на особистому прийомі у приймальні Верховної Ради України, хоча їх загальна кількість порівняно з відповідним періодом 2019 року збільшилась: з 50 відсотків, або 9,1 тисячі, звернень, надісланих до парламенту поштою в січні—березні 2019 року, до 44 відсотків, або 12,2 тисячі, в січні—березні 2020 року та з 12 відсотків, або 2 тисяч, отриманих на особистому прийомі у приймальні Верховної Ради України в січні—березні 2019 року, до 8 відсотків, або 2,3 тисячі, в січні—березні 2020 року. Сталою залишилася питома вага пропозицій, заяв і скарг громадян, надісланих засобами телефонного зв’язку, — 3 відсотки, через органи влади та які надійшли від інших органів, установ та організацій, — по 1 відсотку.

Упродовж січня—березня 2020 року громадянами в системі «Електронні петиції» на офіційному веб-порталі Верховної Ради України було ініційовано 300 електронних повідомлень. З них 99 електронних повідомлень відділом з питань звернень громадян після їх перевірки на відповідність вимогам до електронної петиції, визначеним законом, було оприлюднено як петиції для збору підписів на офіційному веб-сайті Верховної Ради України. 213 електронних повідомлень було відхилено.

З початку року на особистому прийомі у Верховній Раді України отримано 2257 (+222) пропозицій, заяв і скарг громадян.

Відповідно до інформації, наданої секретаріатами депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, впродовж звітного періоду до народних депутатів України дев’ятого скликання, їхніх помічників-консультантів у виборчих округах звернулися 169959 виборців, розглянуто 42386 письмових звернень, проведено 8057 особистих прийомів та 7912 зустрічей із виборцями.

Аналіз статистичних даних у розрізі регіонів свідчить про збільшення кількості пропозицій, заяв і скарг громадян до Верховної Ради України, які надійшли впродовж січня—березня 2020 року з м. Києва — 7,1 тисячі (+3,5 тисячі), Київської — 2,3 тисячі (+882), Одеської — 1,4 тисячі (+847), Запорізької — 1,5 тисячі (+766), Вінницької — 1,2 тисячі (+735), Донецької — 1,1 тисячі (+725), Харківської — 4,3 тисячі (+530) областей. Водночас дещо зменшилася кількість звернень громадян, які надійшли з Полтавської — 746 (-581), Луганської — 180 (-77), Кіровоградської — 197 (-52), Івано-Франківської — 249 (-27) областей.

Серед авторів звернень, які зазначили свій соціальний стан, переважали заяви та скарги від пенсіонерів — 6,8 тисячі, державних службовців — 2 тисячі, працівників бюджетної сфери — 1,9 тисячі, робітників — 1,8 тисячі, підприємців — 1,6 тисячі, безробітних — 1,5 тисячі, пенсіонерів з числа військово-службовців — 1,2 тисячі, військово-службовців — 941, журналістів — 930, селян — 588, служителів релігійних організацій — 546, здобувачів освіти — 506. Із загальної кількості громадян, які у своїх зверненнях до парламенту зазначили соціальну категорію, 2,5 тисячі пропозицій, заяв і скарг отримано від учасників АТО/ООС, 2,1 тисячі — від осіб з інвалідністю I—III груп, 1,7 тисячі — від учасників бойових дій, 1,6 тисячі — від переселенців або внутрішньо переміщених осіб, 1,5 тисячі — від ветеранів праці, 1 тисяча — від багатодітних сімей, 949 — від ветеранів військової служби, 649 — від осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, 20,5 тисячі — від громадян, категорію яких не ви-
значено.

З початку року у зверненнях громадян до Верховної Ради України було порушено 57,4 тисячі питань, що на 20,6 тисячі питань більше, ніж за аналогічний період 2019 року. 40 відсотків з них становили питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації. У цьому тематичному блоці спостерігається помітне збільшення кількості скарг на дії працівників правоохоронних органів, слідчих, органів дізнання, тяганину зі слідством: з 4,8 тисячі в січні—березні 2019 року до 10 тисяч у січні—березні 2020 року, та пропозицій про зміни в правоохоронному законодавстві: з 219 у першому кварталі 2019 року до 1,5 тисячі в першому кварталі 2020 року. Натомість майже вдвічі порівняно з аналогічним періодом 2019 року зменшилась кількість скарг на дії працівників органів прокуратури: з 4,1 тисячі до 3,2 тисячі, та скарг на судові рішення і вироки, тяганину в судах та дії суддів: з 1,2 тисячі до 864.

Аналіз статистичних даних засвідчив збільшення вдвічі порівняно з січнем—березнем 2019 року в пошті Верховної Ради України кількості відгуків, що стосувалися діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України: з 3,4 тисячі, або 9,1 відсотка від загальної кількості парламентської кореспонденції в першому кварталі 2019 року до 6,9 тисячі, або 11,9 відсотка, в першому кварталі 2020 року. Переважну більшість з яких становили відгуки про діяльність Верховної Ради України, парламентських комітетів — 3,5 тисячі, або 54 відсотки від загальної кількості, питань цього тематичного спрямування, народних депутатів України — 428, або 8 відсотків.

У звітному періоді до парламенту надійшло 4,5 тисячі пропозицій, заяв і скарг з питань соціальної політики та соціального захисту населення, з яких кожне четверте звернення — це пропозиції до законодавства, кількість яких у січні—березні 2020 року порівняно з аналогічним періодом 2019 року збільшилася вдвічі. Актуальними залишаються також питання призначення, перерахунку, виплати трудової, соціальної пенсії — 962, або 21 відсоток від загальної кількості питань соціального спрямування, прохання про сприяння в наданні матеріальної допомоги — 438, або 10 відсотків.

Активне обговорення громадськістю та експертами майбутньої моделі та способу функціонування в Україні ринку земель сільськогосподарського призначення призвело до збільшення в чотири рази надходжень на адресу Верховної Ради України в січні—березні 2020 року кількості пропозицій, заяв і скарг з питань аграрної політики і земельних відносин: із 777, або 2,1 відсотка від загальної кількості парламентської кореспонденції, у січні—березні 2019 року до 3,3 тисячі, або 5,7 відсотка, в січні—березні 2020 року.

Аналіз статистичних даних засвідчив збільшення у 2,7 разу в пошті парламенту кількості пропозицій, заяв і скарг громадян з питань праці і заробітної плати, 40 відсотків із них містить пропозиції про зміни у трудовому законодавстві.

Не втрачають своєї актуальності в пошті Верховної Ради України і звернення з питань охорони здоров’я, яких у першому кварталі 2020 року надійшло на адресу парламенту 2,6 тисячі. Кожне друге звернення цього тематичного спрямування — це заяви і скарги громадян щодо дій та бездіяльності працівників охорони здоров’я, неналежного ставлення до хворих.

До Верховної Ради України продовжують надходити звернення з питань діяльності органів місцевого самоврядування — 2267; фінансової та митної політики — 1640; комунального господарства — 1497; житлової політики — 1165; охорони праці та промислової безпеки — 914; діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин — 912; економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва — 881; діяльності центральних органів виконавчої влади — 815; діяльності місцевих органів виконавчої влади — 738; державного будівництва, адміністративно-територіального устрою — 695 тощо.

Усі пропозиції, заяви і скарги громадян до Верховної Ради України розглядалися відповідно до чинного законодавства. Звернення, що містили пропозиції до законопроектів, зареєстрованих Верховною Радою України, вивчалися та узагальнювалися в парламентських комітетах. Листи, в яких порушувалися питання, що не належали до повноважень Верховної Ради України, надсилалися для вирішення по суті органам виконавчої влади, місцевого самоврядування, до правоохоронних та судових органів. Аналітичні матеріали доповідалися керівництву Верховної Ради України, передавалися до парламентських комітетів, депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України та народним депутатам України для використання в законотворчій роботі.

Відділ з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України.

Інфографіку надано відділом з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України.