Персонал очікує нових скорочень.

Пандемія коронавірусу вплинула на життя всієї нашої родини. Оскільки  мій чоловік Петро працює вчителем соціології в старшій школі, я -- помічником із навчання у середній, а наша донька Соломія ходить до четвертого класу, ці події вплинули  на нашу кар'єру, сімейний бюджет і взагалі на атмосферу в домі.

Оголосіть нарешті карантин!

В Альберті було оголошено про перший підтверджений випадок захворювання на коронавірус 5 березня на прес-конференції головного медичного офіцера Альберти, доктора Діни Хіншау. Вже 13 березня кількість випадків зросла до 29. На той час провінції Онтаріо та Квебек уже оголосили карантин у закладах освіти. Проте Альберта, незважаючи на швидке зростання кількості хворих на COVID-19, зволікала із його запровадженням. 14 березня, в суботу, доктор Діна Хіншау надала рекомендації для батьків і вчителів про те, як діяти, коли діти повернуться в понеділок до шкіл і садків. 

Якщо учень має ознаки респіраторного захворювання, його  ізолюють в окремій кімнаті. Вчителі мають зв'язатися з його батьками, а ті --  негайно забрати чадо додому. При цьому дитині не можна користуватися шкільним автобусом. Клас, де перебував хворий, потрібно прибрати і продезінфікувати. Усім радять дотримуватися суворої гігієни. 

Учитель, який має ознаки респіраторного захворювання, повинен  негайно повернутися додому. І школярі, і вчителі з ознаками хвороби мають перебувати в ізоляції протягом 14 днів. 

Я з жахом чекала понеділка, бо не уявляла, як ми прибиратимемо за кожним учнем, що мав необережність чхнути...

15 березня, в неділю, оголосили карантин у всіх навчальних закладах провінції Альберта. Кількість хворих у провінції в той день підстрибнула до 56 (42% зростання). Два випадки захворювання визнали такими, які передалися у громаді. 

Учнів автоматично переводять до наступного класу 

Управління освіти Альберти оголосило, що всіх учнів автоматично переводять у наступний клас, їм не потрібно складати іспити наприкінці навчального року. Дванадцятикласники теж звільняються від випускних іспитів, проте за їхньою вимогою можуть написати дипломну роботу. Школи залишаються відчиненими, а вчителі та інші працівники навчальних закладів продовжують ходити на роботу. 

Перший тиждень після запровадження карантину був шоковим. Керівництво школи та вчителі намагалися організувати онлайн-уроки, опанувати нові програми та технології. Помічники з навчання прибрали в шафках учнів, де вони зберігають необхідні для уроків та  особисті речі, поскладали їх у мішки й виставили у спортзалі -- щоб батьки у визначений час могли їх забрати. Це було якесь сюрреалістичне видовище:  замість дітей -- чорні мішки з іменами та номерами класів!

Не маєш  комп'ютера? Школа надає лептоп

Громадські школи Альберти 23 березня розпочали онлайн-навчання. Католицькі школи включилися у роботу 30 березня, після тижня весняних канікул. 

За кілька днів до початку дистанційного навчання мені зателефонували із Соломійчиної школи й запитали, чи маємо комп'ютер та доступ до Інтернету. За відсутності техніки школа має надати дитині ноутбук -- під розписку, безплатно. 

Моя донька працює з програмою Google Classroom. Ось її приблизний план на день: написати листа вчительці, почитати 20 хвилин, пограти в математичні ігри півгодини на сайті IXL, практикувати знання таблички множення (гра з флеш-картками) та написання нових слів, прослухати онлайн-урок з математики. 

Усі роздаткові матеріали вчителі передали батькам у тих самих чорних мішках. Завдання розраховані так, щоб дитина проводила в онлайн-школі дві години на день. Крім того, організовують регулярні Google Meet -- онлайн-зустріч, де вчителька та учні можуть бачити і чути одне одного. Під час першої такої зустрічі Соломія аж підстрибувала на стільці, коли чула однокласників! Стільки позитивних емоцій! 

Вибачте, ви - безробітний!

У суботу, 28 березня, уряд Альберти оприлюднив одіозне рішення: скорочуються посади помічників з навчання та іншого допоміжного персоналу (вчителів для заміни, водіїв шкільних автобусів, прибиральників, секретарів, бібліотекарів та інших). Одне слово, звільняють усіх, крім вчителів, які мають працювати до кінця  навчального року, тобто до 26 червня. Решті пропонують оформити допомогу з безробіття, яка виплачується з федерального бюджету (55% від заробітної плати в місяць). Кошти, зекономлені на допоміжному персоналі, а це 128 млн канадських доларів, планують направити на боротьбу з COVID-19. 

Це рішення прем'єр Альберти Джейсон Кенні оголосив не особисто, а через розісланий прес-реліз -- від імені міністра з освіти Альберти Андріни ЛеГрандж. За два тижні перед цим пані ЛеГрандж заявляла, що всі школи отримають повний розподіл коштів на 2019/2020 навчальний рік. Проте плани змінилися.
Як відомо, консервативна партія UCP на чолі з Джейсоном Кенні, прийшовши до влади, обіцяла "поправити" економіку Альберти, скоротивши видатки бюджету на освіту й медицину. Пандемія довела,  що медицину нині краще не чіпати, тож сфера освіти постраждала за двох.

АТА (Асоціація вчителів Альберти) заявила, що рішення уряду Альберти завдасть удару по 6 тис. вчителів заміни та 20 тис. допоміжного персоналу в школах. Представники АТА, управління громадських і католицьких шкіл, профспілка допоміжного персоналу в школах Cupe Alberta, опозиційна партія NDP висловили своє занепокоєння і засудили рішення уряду Альберти щодо скорочень. Соціальними мережами линули повідомлення відчаю від імені помічників із навчання Альберти про те, що уряд не цінує їхню роботу з дітьми з особливими потребами.

Не все так погано

Одразу було звільнено всіх водіїв шкільних автобусів, на другому етапі, до 30 квітня, скоротять малу групу працівників (кого саме -- не уточнюють), на третьому, до 31 травня  -- помічників з навчання та бібліотекарів.  Увесь допоміжний персонал отримуватиме медичну страховку до кінця літа, і коли школи знову відчинять, звільнених обіцяють повернути назад.

Тож я продовжую працювати як помічник з навчання, але вже в онлайн-школі. Як і мій чоловік, щодня заповнюю онлайн-форму, де звітую, звідки я сьогодні працюю, з дому чи зі школи. Ми обоє вдома. За новими карантинними правилами нині в приміщенні закладу не може збиратися більш як 15 осіб, тому існує спеціальний розклад для персоналу, який бажає працювати в школі. У мої обов'язки входить бути на зв'язку з дітьми, які потребують допомоги в навчанні,  робити з ними уроки, відповідати на запитання. 

За три тижні донька Соломія пройшла крізь фази несприйняття і заперечення нового виду навчання та адаптації до нього. Скаржиться, що неможливо так багато вивчити, як у традиційній школі.

Мій чоловік Петро Хімич швидко адаптувався до нової форми вчителювання й коментує її так: "Спочатку я стикнувся з такими труднощами, як робота на камеру під час створення відеоуроків для учнів, опанування нових технологій та програм. Запровадив оцінки і це одразу мотивувало моїх студентів. Як оцінювати роботу школярів на дистанційному навчанні -- це та проблема, яку ще потрібно розв'язати. Нині для вчителів є чудова нагода опанувати платформу з програмами, яку безплатно надає Google. Загалом я приємно вражений онлайн-навчанням, бо воно досить непогано працює".

Марія ХІМИЧ.

Ред-Дір, Канада.

Фото надано автором.

На знімках:

напис на школі Соломії "Ми сумуємо за вами, друзі!";

чорні мішки у спортзалі;

під час уроку математики: Соломія вчиться.