Кабінет Міністрів подав на розгляд Верховної Ради законопроект "Про адміністративну процедуру" (№ 3475), який має стати рамковим нормативно-правовим актом, що запровадить якісно новий рівень законодавчої регламентації процедур управлінської діяльності державних органів та захисту прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб у відносинах із державою.

"В адміністративному законодавстві України саме процедурна частина є найменш розвиненою, тому прийняття цього законопроекту дасть змогу вперше на законодавчому рівні врегулювати всю сукупність багатоманітних відносин між чиновниками та простими громадянами і бізнесом", – зазначив міністр юстиції Денис Малюська.

Він підкреслив, що одне із ключових місць у комплексному розумінні суті адміністративної процедури посідають принципи, за якими вона здійснюється, а саме верховенства права, рівності перед законом, обґрунтованості та визначеності, неупередженості адміністративного органу. Саме ці принципи були наповнені конкретними правовими механізмами та зведені в єдиний законопроект, що спростить сприйняття правил гри для всіх учасників адміністративної процедури.

Також законопроектом пропонується визначити суб'єктний склад адміністративного провадження, правовий статус адміністративного органу, склад та правовий статус учасників адміністративного провадження та осіб, які сприяють розгляду адміністративної справи.

За словами міністра, однією з новацій законопроекту стало врегулювання питання реалізації механізму публічного правонаступництва внаслідок припинення первісного адміністративного органу або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Законопроект регламентує порядок подання та реєстрації заяви, форми заяви та вимог до її змісту, обов'язки адміністративного органу, порядок залучення до участі в адміністративному провадженні адресата та заінтересованих осіб тощо. Крім того, документом визначаються питання щодо прийняття рішення у справі, форми адміністративного акта, змісту адміністративного акта, набрання чинності адміністративним актом, порядку доведення до відома адміністративного акта, умови нікчемності адміністративного акта, визначається порядок відкликання або визнання акта недійсним, встановлюється можливість перегляду адміністративного акта за нововиявленими обставинами.

В окремий розділ виділено адміністративне оскарження. Суб'єктом розгляду скарги, відповідно до законопроекту, є адміністративний орган вищого рівня, а також може бути комісія, утворена адміністративним органом для розгляду скарг. Також встановлюється порядок виконання адміністративного акта, порядок обчислення строків в адміністративному провадженні та строки вирішення (перегляду) справи.

"Цей законопроект створить чіткі та зрозумілі правила дій під час прийняття рішення органу влади про права та обов'язки фізичних і юридичних осіб", – переконаний Д. Малюська.

Фото Юрія ПЕРЕБАЄВА.