Адже саме планування є ключовим фактором підвищення ефективності роботи українського парламенту.
Перший заступник Голови Верховної Ради України Руслан Стефанчук зазначив, що перші зміни, внесені Верховною Радою дев'ятого скликання до Регламенту, стосувалися саме положень щодо плану законопроектної роботи Верховної Ради. Також Перший заступник Голови Верховної Ради підкреслив, що співпраця парламенту та уряду вкрай важлива. Адже в основі розробки законопроектів має бути бачення уряду – Програма його діяльності, саме законопроекти мають бути основоположним інструментом Кабміну з впровадження та реалізації державної політики.
Керівник апарату Верховної Ради України Вячеслав Штучний подякував партнерам з Проекту ЄС-ПРООН з парламентської реформи, Офісу парламентської реформи, керівництву Верховної Ради України, народним депутатам, працівникам апарату Верховної Ради та усім, хто долучений до цього процесу, за ефективну комунікацію та співпрацю.
"Це дуже актуальне питання, що потребує вирішення. Ми повинні працювати планово. Законодавство – дуже важливий пласт, і потрібно виважено ухвалювати рішення, бо від цього залежатиме доля держави та кожної людини. Якщо правильно планувати роботу й разом її здійснювати, будемо мати позитивні результати", – зазначив Вячеслав Штучний.
Бачення процесу планування та моніторингу реалізації законопроектної роботи та успішний міжнародний досвід презентувала Олена Базилівська, експертка Офісу парламентської реформи. Зокрема, вона розповіла про необхідні складники ефективного планування законотворчої діяльності, важливість налагодження співпраці Верховної Ради України та Кабінету Міністрів, а також озвучила пропозиції щодо необхідності змін чинного законодавства для удосконалення процесу планування.
Також мова йшла про необхідність розробки та запровадження IT-інструменту для моніторингу виконання плану законопроектної роботи, що відзначатиметься зручним інтерфейсом для користувачів.
"Уже зареєстровано проект постанови, якою планується затвердити план законопроектних робіт, але за результатами обговорення нам потрібно чітко сформулювати правила подальшого формування законопроектної діяльності не лише Верховної Ради України, а й усіх суб'єктів законодавчої ініціативи та відобразити їх у відповідних рішеннях Верховної Ради України", – наголосив Руслан Стефанчук.
За результатами обговорення Перший заступник глави парламенту рекомендував відповідним комітетам Верховної Ради України спільно з Головним юридичним управлінням апарату Верховної Ради та Офісом парламентської реформи напрацювати проект Порядку формування та моніторингу плану законопроектної роботи, а також у разі потреби – пропозиції щодо відповідних змін до Регламенту Верховної Ради стосовно удосконалення процесу планування законопроектної роботи.
Крім того, Руслан Стефанчук рекомендував організувати роботу в апараті Верховної Ради України щодо розробки вимог, бачення ІТ-інструменту моніторингу виконання Плану законопроектної роботи та відстеження проходження кожним законопроектом усіх стадій законодавчого процесу.
Експертні обговорення організував Офіс парламентської реформи, який є ключовим компонентом Проекту ЄС-ПРООН з парламентської реформи. Також до дискусії долучилися народні депутати України, представники апарату Верховної Ради, Секретаріату Кабінету Міністрів, Програми розвитку ПРООН та Офісу парламентської реформи.
Інформаційне управління апарату Верховної Ради України.