Під головуванням Першого заступника Голови Верховної Ради Руслана Стефанчука (на знімку) відбулись експертні обговорення рекомендацій щодо здійснення оцінки ефективності застосування законодавства. Відкриваючи захід, Р. Стефанчук зауважив: «Стародавні римляни казали Errare humanum est (Людині властиво помилятися) і, безперечно, помилки робить будь-хто. Тому задача, яку маємо перед собою поставити, — це виробити ефективний механізм виявлення цих помилок і, що найважливіше, ефективний механізм їх усунення».
Експерт з парламентського контролю Офісу парламентської реформи Олександр Баранюк представив методологічні підходи до здійснення оцінки ефективності застосування законодавства. У презентації експерта йшлося про передумови та правові й організаційні основи для впровадження оцінки ефективності застосування законодавства в Україні. Він навів моделі парламентів таких країн, як Бельгія, Естонія, Італія, Німеччина, Швеція та Шотландія. Фактично, за словами О. Баранюка, існує три основні моделі здійснення оцінки ефективності застосування законодавства, і Верховна Рада України має обрати та адаптувати найбільш прийнятну для України модель. Наприкінці виступу Олександр Баранюк представив ключові рекомендації для успішного впровадження оцінки ефективності застосування законодавства в Україні, розроблені експертами Офісу парламентської реформи.
Співдоповідачкою виступила Ліля Олексюк, експертка Програми розвитку ООН в Україні, яка розповіла про досвід співпраці з Комітетом з питань цифрової трансформації. Його залучено до «пілотування» рекомендацій для здійснення оцінки ефективності застосування положень закону про основні засади забезпечення кібербезпеки України. Голова підкомітету з питань Регламенту Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради Павло Фролов визнав, що, на жаль, в Україні нині відсутній належний інституційний механізм здійснення оцінки ефективності застосування законодавства. Він відзначив, що виваженого аналізу потребують переваги та недоліки різних моделей, які використовуються парламентами інших країн. І запевнив, що готовий підтримати напрацювання відповідної моделі для України з метою її впровадження у Верховній Раді.
Заступник Державного секретаря Кабінету Міністрів Тетяна Ковтун зазначила, що, на її думку, вже можна здійснювати оцінку ефективності застосування законодавства, користуючись наявними інструментами, і уряд відкритий до цієї роботи та готовий до співпраці з розробки відповідного механізму.
Перший заступник Голови Верховної Ради Руслан Стефанчук запропонував за результатами обговорень рекомендувати голові підкомітету з питань Регламенту Павлу Фролову та заступнику керівника апарату Верховної Ради — керівнику Головного юридичного управління Михайлу Теплюку із залученням Офісу парламентської реформи напрацювати на основі представлених рекомендацій оптимальну для України модель оцінки ефективності застосування законодавства й відповідні методичні рекомендації та пропозиції щодо необхідних змін до законодавства.
Заступниця керівника Офісу парламентської реформи Юлія Зайченко зазначила, що фахівці офісу та Проекту ЄС—ПРООН з парламентської реформи готові надати відповідну експертну підтримку Верховній Раді та уряду.
Обговорення організував Офіс парламентської реформи, який є ключовим компонентом проекту ЄС—ПРООН з парламентської реформи. Також до дискусії долучилися народні депутати, представники апарату Верховної Ради, секретаріату Кабінету Міністрів, експерти.
За повідомленням Інформаційного управління апарату Верховної Ради України.