Відповідний документ зареєстровано на сайті Верховної Ради від 9 червня як невідкладний і передано на розгляд керівництву парламенту.
Він передбачає здійснення народного волевиявлення з чотирьох питань та з можливістю електронного голосування. Документом передбачаються такі види всеукраїнського референдуму за предметом:
1) затвердження закону про внесення змін до розділів І, ІІІ, XIII Конституції України;
2) вирішення питання загальнодержавного значення;
3) зміна території України (призначається Верховною Радою України відповідно до Конституції України);
4) втрата чинності законом України або окремими його положеннями.
Всеукраїнський референдум за народною ініціативою проголошується Президентом відповідним указом.
Не можуть бути предметом всеукраїнського референдуму питання:
що суперечать положенням Конституції України, загальновизнаним принципам і нормам міжнародного права, за-кріпленим насамперед Загальною декларацією прав людини, Конвен-
цією про захист прав людини і основоположних свобод, протоколами до неї;
спрямовані на ліквідацію незалежності України порушення державного суверенітету і територіальної цілісності України, створення загрози національній безпеці України, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі;
щодо законопроєктів з питань податків, бюджету, амністії;
віднесені Конституцією України і законами України до відання органів правопорядку, прокуратури чи суду.
У законопроєкті вказано, що на всеукраїнський референдум може виноситися одне питання.
«Результати народного волевиявлення на всеукраїнському референдумі не потребують затвердження будь-яким державним органом. Рішення, прийняте на всеукраїнському референдумі, може бути змінене виключно шляхом всеукраїнського референдуму не раніше, ніж через три роки з дня його прийняття», — йдеться у документі.
«Ключовою новацією» законопроєкту є визначення можливості запровадження електронних процедур під час організації та проведення всеукраїнського референдуму, в тому числі електронних голосувань.
Документ «високо оцінений міжнародними організаціями, Національною академією наук України, Національною академією правових наук України як такий, що є помітним кроком уперед у напрямі приведення регулювання референдумів в Україні у відповідність із міжнародними стандартами та кращими практиками».