Група була створена відповідно до Розпорядження голови парламенту Дмитра Разумкова.
Засідання робочої групи провела заступник Голови Верховної Ради України Олена Кондратюк (на знімку). У засіданні також взяли участь народні депутати Андрій Осадчук та Наталія Приходько, представники апарату Верховної Ради України, Програми розвитку ООН в Україні, а також представники креативних агенцій.
На початку засідання Олена Кондратюк наголосила, що питання брендингу Верховної Ради України має відповідати сучасним європейським вимогам та відкритості влади. Вона навела приклад брендингу парламентів Данії та Великої Британії, зауваживши, що основне завдання полягає не лише в розробці логотипу. «Йдеться не лише про затвердження графічного оформлення документів, розробки сувенірної продукції, мова йде про впровадження брендингової стратегії і розуміння того, що таке парламент в Україні», — підкреслила Олена Кондратюк.
Народний депутат Андрій Осадчук наголосив: «Не потрібно придумувати велосипед, перед нами стоять комунікативні завдання і нам необхідно будувати репутацію і формувати свою «identity» (індивідуальність) і запит для цього є великий, а виконання — немає. Наше завдання — систематизувати, вибудувати логіку базових ідей і запропонувати одну єдину».
Одне з головних завдань брендингу, за словами Андрія Осадчука, — це сформувати не персоніфікований імідж парламенту, а репутацію та сприйняття парламенту в суспільстві, як інституції.
Заступник керівника апарату Верховної Ради України Микола Шевчук поінформував про напрацювання нових напрямів з відкритості парламенту. «Значним внеском на сьогодні є відкриття Освітнього центру Верховної Ради України», — сказав Микола Шевчук і зауважив, що триває пошук нових форм популяризації та відкритості парламенту, запроваджуються нові традиції законодавчого органу. Так, за словами заступника керівника апарату Верховної Ради України, започатковане урочисте підняття Державного прапора перед будинком національного парламенту. Микола Шевчук також розповів учасникам засідання про оновлений вебсайт Верховної Ради України: «У майбутньому, саме сайт буде основним популяризатором нового бренду парламенту», — додав він.
На вивченні досвіду брендингу європейських парламентів акцентувала увагу Наталія Ватаманюк, фахівець з е-врядування та прозорості роботи парламенту, Програми розвитку ООН в Україні. В цьому контексті вона зауважила, що досі не існує логотипу Верховної Ради України.
Керівник Інформаційного управління апарату Верховної Ради України Тарас Пастушенко відзначив напрацювання профільних парламентських комітетів з розбудови комунікацій з громадськістю та їх ідентифікації. «Комітети активно наповнюють контентом свої сайти та сторінки у соцмережах, відкривають ютуб-канали», — сказав він та додав, що все це потребує систематизації та приведення до одного стилю.
У свою чергу, присутні на заході представники творчих агенцій висловили зацікавленість у співпраці та наголосили, що для них важливим є формування розуміння у широкому загалі — що таке український парламент.
За результатами обговорення вирішено, що представники креативних агенцій підготують свої ідеї та концепти брендингу Верховної Ради України.
Наступне засідання робочої групи відбудеться 2 липня цього року.
Інформаційне управління апарату Верховної Ради України.