А те, що він не є ''голим королем'' і виключно політиком. Тищенко – прикладний та успішний менеджер. Створена ним бізнес-імперія не віртуальна, а наочна. І вона яскраво демонструє його креативність, смак та особистий стиль.

Як корінний киянин, він відчуває дух мегаполісу і прекрасно бачить його перспективу. Ті, хто знає Миколу Тищенка ближче, відзначають його наполегливість, уміння тримати слово, людяність та простоту. Як спортсмен, він жорстко домагається результату, але перемогами щедро ділиться з колегами. А ще Тищенко доступний, щирий і гуморний. Ці його чесноти часом некоректно використовують конкуренти, але це тільки посилює вроджену здатність тримати удар.

Пропонуємо вашій увазі коротке інтерв'ю з народним депутатом України, заступником голови фракції "Слуга народу", заступником голови Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури Миколою Тищенком.

– Пане Миколо, як вибудовуєте свою комунікацію з киянами, на проблемах котрих знаєтеся з особистого досвіду?

– Найкраще – це особисті зустрічі, де можна почути людей, але почути всіх нереально. Тому запущено сайт команди у Києві для пришвидшення комунікацій з киянами, для спільної з ними розробки стратегії розвитку Києва. Нами організовано штаб з підтримки киян і колл-центр. Ми щоденно приймаємо в роботу звернення городян з усіх районів Києва. І це дуже важливо – постійно тримати руку на пульсі міста, а ще ефективно, бо дає відчуття співучасті та особистої присутності.

– Ви вже заявили про наявність дієвої команди однодумців. Як рекрутуєте небайдужих людей у свій проект реформ та змін у Києві?

– Найперше, ми займаємося підбором кандидатів до Київської міської ради, бо активні й відповідальні люди там – ключ до успіху. В системі вже понад 5 000 заявок від кандидатів і більш як 7 000 від активістів. Абсолютно кожен охочий може заповнити її на сайті. Моя позиція – не нав'язувати киянам наші бачення розвитку, а розробити його стратегію спільно з людьми та членами команди. Пропозиція кожного громадянина міста важлива і буде вислухана. 
Саму стратегію ми теж вибудовуємо на основі звернень, прохань, вимог киян. І ця спільно виписана стратегія стане основоположною ланкою при затвердженні рішень з розвитку Києва.

Ми уже починаємо створювати робочі групи з представників громадськості та представників малого і середнього бізнесу для роботи над Генеральним планом міста. Займаємося швидким та ретельним опрацюванням проблематики кожного району Києва. І тут важливою ще є публічність нашої Програми соціально-економічного розвитку (ПСЕР), наповнення бюджету міста, введення рейтингового голосування за пріоритетністю.

Користуючись нагодою, хочу презентувати відкриття офісу та ЗеПростору партії "Слуга народу" у Києві, що незабаром відбудеться. Стежте за рекламою, наші двері відчинені для кожного.

– Ви потужний підприємець, ресторатор зі знанням не тільки цього ринку з його проблемами, перспективами розвитку, ніш клієнтського ряду, як ви бачите можливість підтримки малого та середнього бізнесу, який отримав серйозний удар через пандемію і карантин?

– Як системний менеджер, хочу звернути увагу саме на підтримку малого сегмента ресторанного бізнесу, кафе, кав'ярень, дрібних вуличних точок, які найбільше постраждали через карантин і пандемію. Великі ресторанні лінії теж втратили, передусім елітну клієнтуру, масові заходи, як зазнали втрат і у роботі з вишколеним персоналом та у просуванні бізнесів. Але жировий запас цього сектору дозволяє утриматися на плаву. Малі ж ресторатори, власники кав'ярень та інших соціальних закладів або закриваються, або баражують на межі виживання. Однозначно, ці люди потребують підтримки, перегляду податкової політики, кредитних канікул та іншого сприяння. Це одне із серйозних моїх завдань, причому, це стосується усього малого бізнесу, а не лише у сфері харчування.

– Знаю, що ви всерйоз переймаєтеся проблемами медиків і київської медицини загалом.

– Медицина і медики найбільш серйозно задіяні у протидії вірусу, оскільки перебувають на передньому плані, тож їхній професійний і соціальний захист теж є одним із головних завдань. Ці люди мають бути захищеними від інфекцій, від можливості бути ураженими коронавірусом самим. І у разі, якщо таке станеться, вони мають чітко розраховувати не тільки на поточні доплати, а й на страхові випадки. Потрібно розробити стратегію м'якого поетапного виходу з епідемії та карантину, підтримавши цю групу фахівців фінансово.

Наші медики повинні розуміти, що держава, київська міська влада створять усі умови для їх безпечної роботи, економічного захисту та страхування ризиків і під час нової хвилі пандемії, яку прогнозує МОЗ. Як народний депутат від партії, яка представляє більшість у Верховній Раді, готовий забезпечувати це і на законодавчому рівні.

Але великі питання щодо боротьби з епідемією викликав і стан наших медичних закладів, через їхнє хронічне недофінансування попередніми урядами та адміністраціями. Ми наочно побачили відсутність необхідного сучасного обладнання, ремонтів, меблів, ліжок, безпечного водогону, каналізації тощо. Відкладати у довгу шухляду цю проблему – неприпустимо.

– Як заступник голови профільного комітету Верховної Ради, якою бачите стратегію розвитку транспортної сфери Києва?

– Мене не задовольняє нинішнє транспортне обличчя Києва. Основою створення нового транспортного реноме столиці мають стати нові, комфортабельні, безпечні автобуси для громадських перевезень. Потрібно оновити і примножити тролейбусний парк. Іржаві, тісні, брудні, технічно несправні маршрутки мають зникнути з наших вулиць раз і назавжди. Це моя категорична позиція.

На жаль, у нинішнього міського голови і попередньої влади не дійшли руки до вирішення головної київської проблеми – транспортних розв'язок, побудови об'їзної дороги, проектування та будівництва тунелів під центром Києва, зведення нових естакад, віадуків і мостопроводів. Але Київ вже задихається від транспортного колапсу і відкладати на десятиліття вирішення транспортної проблеми – безвідповідально.

Те, що можна зробити вже сьогодні, тим паче з огляду на спекотні температурні режими, це категорично заборонити рух фур та іншого вантажного транспорту через Київ. Розробити програму з організації на в'їздах у Київ парковок для іногороднього транспорту тощо.

– Кияни дедалі більше нарікають на хаотичну забудову міста, особливо його центру, історичних місць. Яку маєте відповідь на цю проблему?

– Я вже заявляв, що необхідно провести чіткий незалежний аудит із залученням фахівців та експертів для вивчення і ревізії міської забудови. У частині дотримання ДБН, червоних, блакитних і зелених ліній. Проаналізувати принципи виділення земельних ділянок, дозволів щодо поверховості, дотримання норм сейсміки забудовниками та виконання ними чинних вимог із забезпечення новозбудованих мікрорайонів школами, дитсадками, іншими об'єктами соціальної сфери на регламентованих відстанях. А також паркувальними місцями. Необхідно встановити жорсткий контроль над збереженням зелених зон, скверів, парків, водойм тощо.

Хаотична забудова Києва з порушенням об'єктів історичної спадщини, недотримання берегової зони та Генерального плану з його червоними лініями має бути зупинена. Потрібно вже розробляти новий Генеральний план розбудови Києва не тільки з урахуванням поточного моменту, а й перспективи. Київ – європейська столиця, і він має бути комфортним, гарним і зручним. А ще зеленим.

– У цьому сенсі хотів запитати, якою є ваша екологічна стратегія?

– Безпечна екологія є ключовою умовою функціонування такого мегаполісу. Потребує нових серйозних рішень і організація переробки побутових відходів. Однієї Бортницької станції "Енергія" явно замало. Вже сьогодні Київ не здатен переробляти власні відходи та сміття. Тому потрібно попри японську компанію "Джайко", яка зацікавилася цим ринком, шукати нового зовнішнього і внутрішнього інвестора для створення нових підприємств з переробки відходів з виходом на виробництво дешевої енергії.

Нещодавній задушливий смог у Києві довів, яка це серйозна проблема, з мінімалізацією та вирішенням якої ми не маємо права зволікати. Звичайно, можна ще якийсь час забруднене київське повітря списувати на лісові пожежі на наближених територіях. Але нам потрібно говорити людям правду, шалене зростання кількості автомобілів на вулицях Києва, забруднення річок та інших водойм, недотримання підприємствами міста екологічних норм становлять загрозу життю та здоров'ю киян. Це проблема, яку необхідно вирішувати комплексно і вже. Треба мотивувати людей переходити на екологічні види транспорту від електромобіля до велосипеда, напрацювати дієву систему розвантаження центру столиці від автомобілів. Розпочати жорстку боротьбу із забруднювачами повітря, у першу чергу ТЕЦ, на предмет дотримання ними вимог щодо фільтрації викидів.

– Ви спортсмен і, звісно, від вас очікують рішень, спрямованих на розвиток насамперед масового спорту.

– Моє кредо у цьому вимірі просте: Київ має бути зеленим і спортивним. Потрібно негайно облікувати всі дрібні спортивні споруди та майданчики міста, де культивується масовий спорт. Необхідно розробити і розпочати впровадження цілих територій та комплексів для заняття масовим спортом, футбольних полів, кортів, волейбольних майданчиків тощо. Передусім потрібно забезпечити умови для заняття спортом дітям. Категорично заборонити забудову таких об'єктів. Навпаки, нам потрібно розширювати географію парків та скверів з велодоріжками, із зонами для вигулу собак. І це необхідно передбачити у новому Генеральному плані. Спортивні майданчики для дітей повинні бути не тільки безпечними, а й модерними, заняття спортом має розвивати особистості.

Загалом життя пересічного киянина у перспективі не має нічим відрізнятися від життя парижанина чи варшав'янина, а у наших дітей мають бути такі самі можливості, як у їхніх однолітків у ЄС. Це щодо комфорту, а природний ландшафт Києва у рази кращий, ніж у багатьох міст світу.

– Багато киян жалкують, що були скасовані районні ради. Що ви їм відповідаєте з приводу цього?

– Моя позиція чітка, тим паче що так думають і люди: районні ради необхідно повернути. Це скоротить відстань кожного містянина до чиновника, а ще, що важливо, децентралізує столичну владу.