Ревізори мали намір перевірити важливий для міста Чорноморська й усього регіону інфраструктурний об’єкт — мостовий перехід через Сухий лиман з підходами в селі Малодолинське на автомобільній дорозі Одеса — Чорноморськ. В аудиторів виникла необхідність у документальному й фактичному підтвердженні виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з’ясування їх реальності й повноти відображення в документах.

Працівники Південного офісу Держаудитслужби України двічі (останній раз — 14.09.2020 р.) виїжджали для проведення зустрічної звірки за місцем фактичної реєстрації підприємства, яке будує міст, до Миколаєва. Однак без жодних змістовних пояснень ревізорів не допустили до виконання їхніх законних професійних обов’язків.

Зауважимо, що вартість будівництва цього мосту, яка спочатку становила 100 мільйонів гривень, врешті-решт зросла до понад 300 мільйонів.

У цього мостового довгобуду звивиста й бюрократична доля. Свого часу рішення про його зведення ухвалювала сесія Чорноморської міської ради. Будівництво мосту розпочалося енергійно й так само енергійно через відсутність коштів у міському бюджеті було зупинено. Тривалий час недобуд загрозливо висів над лиманом, вселяючи страх водіям. У липні нинішнього року Кабінет Міністрів України погодився прийняти в державну власність недобудований міст через Сухий лиман, який має з’єднати Одесу та Чорноморськ.

Кабмін відніс міст до сфери керування Державного агентства автомобільних доріг. Напередодні засідання Кабміну  глава Одеської ОДА Максим Куций погодив змінений кошторис будівництва цього об’єкта. Якщо спочатку, в 2016-му, на нього збиралися витратити трохи більше 100 млн, то тепер вартість робіт зросла в кілька разів. У держбюджеті України на 2020 рік кошти на добудування мосту не передбачено.

Поки міст не введено в експлуатацію, сполучення між Одесою і Чорноморськом здійснюється нещодавно відремонтованою понтонною переправою. Щоправда, як стверджують у Чорноморській міській раді, вона може експлуатуватися тільки до 15 жовтня 2020 року: в зв’язку з незадовільним станом конструктивних елементів берегової частини Регістр судноплавства України видав свідоцтво про експлуатацію гідротехнічної споруди лише до цієї дати.

Проект будівництва мосту реалізується вже чотири роки й мав бути завершений улітку 2020-го, однак, на думку фахівців, є дуже невдалим. Зокрема, глава Асоціації архітекторів Одеси Володимир Халін вважає, що ключовою проблемою є висота мосту — від урізу води до нижньої кромки спорудження вона становить лише чотири метри. «Тепер заходити в Сухий лиман, а це вісім кілометрів захищеної від хвиль берегової лінії, зможуть тільки маломірні судна. Це ставить хрест на перспективах розвитку яхтингу з боку селища Таїрове — такі плани були, й досить реалістичні, — зазначив Халін. — Крім того, завдається удар по заводу залізобетонних конструкцій, який виробляє великогабаритні пролітні конструкції. За допомогою барж їх можна було доставляти навіть у Дніпро, але тепер цю можливість втрачено».

Експерти-мостобудівники упевнені, що міст через Сухий лиман потрібно було будувати висотою 12,5 метра, як на Дунаї і Рейні (Німеччина), що дає можливість працювати із системою транспортного водного коридору. Так, це коштувало б дорожче, необхідно було б проводити серйозні насипні роботи, але залишало б прекрасні перспективи для Сухого лиману. А тепер їх немає.

У серпні нинішнього року було проведено новий тендер на завершення будівництва мосту через Сухий лиман. Його виграла компанія, яка має досвід у будівництві автодоріг і мостів. Вона запропонувала виконати завершальний етап робіт за 103 мільйони 940 тисяч гривень.

Згідно з техзавданням, підрядник повинен доробити як сам міст, так і побудувати підходи до нього. Будівельні роботи мають бути завершені до кінця 2021 року.

Фото traffic.od.ua