«Сьогодні тема комунікації надзвичайно важлива, як для ефективної взаємодії всередині парламенту, так і діалогу з виборцями. Комунікація із суспільством робить парламент більш доступним і зрозумілим, громадяни бачать реальні плюси і мінуси роботи Верховної Ради та народних депутатів», — зазначив в. о. керівника апарату Верховної Ради Михайло Теплюк.
За словами Михайла Теплюка, посилення прозорості парламенту сприятиме підвищенню його ефективності, дасть можливість зрозуміти громадянам, що робить Верховна Рада та які рішення ухвалює.
Успішним досвідом розвитку комунікаційного напряму поділилася керівниця секретаріату Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Анжела Малюга.
«Триває активна фаза реформи децентралізації, тому виникає чимало запитань. Ми започаткували онлайн-інтерв’ю з головою комітету, а згодом і членами комітету. Цей інструмент досяг своєї мети — багато громадян змогли наживо поставити свої запитання та отримати відповіді», — зазначила керівниця секретаріату.
У Фейсбуці охоплення сторінки комітету зросло з 700 людей до 57 тисяч.
За словами Анжели Малюги, нині розширився діапазон інструментів, що використовуються для комунікації. Основна мета — підвищувати правову культуру громадян і зменшити кількість звернень, оскільки часто люди надсилають їх до органу влади, не знаючи повноважень.
«П’ять місяців (березень—липень) ми працювали над покращенням комунікацій комітетів Верховної Ради. Громадяни дізнаються про парламент лише з картинки в сесійній залі, ми намагалися виправити цю ситуацію і показати, що кропітка робота залишається за кадром, це робота комітетів, фахівців. Ми провели 10 тренінгів, це понад 40 годин навчання для того, щоб зробити комунікацію комітетів простою і зрозумілою», — розповіла про підсумки навчального курсу Наталія Ватаманюк, фахівчиня проекту ЄС-ПРООН з парламентської реформи.
Посібник представили експерти ГО «Інтреньюз-Україна» Андрій Кулаков та Ірина Тітаренко. На сторінках книги зібрано найважливіші поради й успішні приклади, які дадуть змогу зрозуміти, що таке ефективна комунікація, як її планувати та реалізувати, визначати цільові аудиторії та «достукуватися» до них; працювати з комунікаційним повідомленням та його аудіовізуальним наповненням; організовувати та проводити онлайн-заходи: вебінари, прямі ефіри, брифінги тощо.
Посібник підготовлено проектом ЄС-ПРООН з парламентської реформи спільно з громадською організацією «Інтерньюз-Україна» з метою сприяння впровадженню комунікаційної стратегії Верховної Ради України.
Інформаційне управління апарату Верховної Ради України.