Про це під час учорашнього засідання Кабінету Міністрів повідомив прем’єр Денис Шмигаль.
«Карантин вихідного дня — це виважена альтернатива жорсткішим заходам та обмеженням. Остаточну ефективність цієї моделі ми зможемо оцінити на початку грудня, але вже нині фіксуємо зменшення мобільності населення», — сказав він, зауваживши, що саме це дозволяє упродовж двох тижнів утримувати фактично на одному рівні кількість нових хворих. Так само зайнятість ліжко-місць перебуває на рівні 27-28 тисяч, хоча є міста, де навантаження на лікарні перевищує 90 відсотків.
Водночас існує обґрунтоване побоювання, що напередодні Новорічних та Різдвяних свят люди активніше відвідуватимуть різноманітні ярмарки та активніше контактуватимуть між собою, що може призвести до серйозного погіршення епідеміологічної ситуації та вимагатиме запровадження жорсткішого карантину.
«Саме тому уряд за ініціативи Президента розробив відповідні програми підтримки та готовий представити їх парламенту, щоб вони запрацювали у повній мірі», — зазначив Д. Шмигаль.
За словами прем’єра, одна з таких програм передбачає допомогу у розмірі 8 тисяч гривень ФОПам та найманим працівникам, чия сфера діяльності може потрапити під закриття. На цю програму із фінансуванням у розмірі 10 мільярдів гривень зможуть розраховувати до одного мільйона громадян.
Програма збереження робочих місць передбачає надання роботодавцям до 8 тисяч гривень одноразової допомоги на кожного працівника, робочий час якого буде скорочено.
Крім того, підприємства, які внаслідок запровадження жорсткого карантину зупинять роботу, отримають компенсацію для сплати Єдиного соціального внеску за найманих працівників. «Для майже 120 тисяч юридичних осіб з цією метою буде передбачено до 1,5 мільярда гривень», — сказав прем’єр, додавши, що від сплати податків і зборів, включно з ЄСВ, на час карантинних обмежень буде звільнено майже 200 тисяч фізичних осіб-підприємців першої групи.
«Усі ці програми буде спрямовано на розгляд Верховної Ради, і Президент та уряд очікують, що парламентарії підтримають наші напрацювання», — зазначив Д. Шмигаль, додавши, що буде продовжено виплати фізичним особам-підприємцям, у яких є діти до 10 років (по 2 тисячі гривень на кожну дитину), та програму портфельних гарантій по кредитах для малого та середнього бізнесу, для чого передбачено додаткові 5 мільярдів гривень. Передбачається, що держава гарантуватиме до 80 відсотків тіла кредиту, який підприємець бере у банку.
Коментуючи виконання держбюджету-2020, прем’єр повідомив, що станом на 24 листопада Державна податкова служба зібрала 463 мільярди гривень при плані до кінця року у 458 мільярдів. «Станом на сьогодні річний план виконано і вже перевиконано», — заявив він.
Уряд підтримав постанову, яка передбачає можливість отримання пакунка малюка як у грошовій, так і в натуральній формі. Кабінет Міністрів схвалив та подасть до парламенту законопроект про внесення змін до Виборчого кодексу України. Ця законодавча ініціатива спрямована на боротьбу із такою брудною виборчою технологією, як реєстрація «кандидатів-двійників», котрі вводять виборців в оману, змінюючи напередодні виборчого процесу прізвище, ім’я чи по батькові. Оскільки частина третя статті 14 Виборчого кодексу забороняє застосовувати обман чи будь-які інші дії, які перешкоджають вільному формуванню та вираженню волі виборців, то законопроект встановлює вимогу щодо інформування громадян про кандидатів, які протягом останніх шести місяців до дня виборів змінювали прізвище, ім’я чи по батькові. Відомості про це мають містити інформаційні плакати, виборчі бюлетені, а також інформацію про таких кандидатів мають оприлюднювати ЦВК і територіальні виборчі комісії.
Ще один підтриманий урядом законопроект — про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань міжнародного судового співробітництва — розроблено з метою створення правової визначеності щодо порядку вручення документів, отримання доказів чи виконання окремих процесуальних дій щодо осіб, які перебувають за кордоном. На думку Міністерства юстиції, це дасть змогу забезпечити права таких осіб на участь у судовому провадженні, закріпити загальноприйняту практику договорів про правову допомогу щодо звільнення від додаткового посвідчення документів, отриманих у порядку міжнародної правової допомоги, та реалізувати положення міжнародних договорів щодо передачі юрисдикції з розгляду окремих категорій справ.