У Херсонській області піде «з молотка» одне з останніх державних підприємств, що є стратегічним для регіону. Фонд держмайна України делегував своєму регіональному відділенню повноваження з приватизації Державної авіаційної компанії «Херсон-авіа». Із грудня нинішнього року тут починається інвентаризація, а потім суб’єкт господарської діяльності як цілісний майновий комплекс збираються реалізувати через конкурс, до того ж без зміни основного профілю діяльності. Та самі авіатори кажуть: час на вирішення долі підприємства, на базі якого було створено аеропорт Херсона, безнадійно втрачено.
За Союзу Херсонський авіазагін надавав послуги медичної санавіації, здійснював протипожежне патрулювання лісів та обробку посівів гербіцидами з повітря. Для цього в його розпорядженні перебували адмінбудівля, чотири великі ангари, майстерні, 26 літаків АН-2 та 10 вертольотів КА-26, які обслуговував трудовий колектив майже з півтисячі фахівців. Але під час спроби приватизації аеропорту адмінбудівлю компанії та земельну ділянку під її об’єктами зарахували до складу майна підприємства, що господарювало в аеропорту. Тепер, коли аеропорт повернули до комунальної власності громади Херсонщини, повертати землю компанії «Херсон-авіа» доведеться через суд. А без цього її вартість буде значно нижча.
До речі, Мінтрансзв’язку України, в чийому віданні була ДАК «Херсон-авіа», пропонувало виставити її на продаж ще в 2008 році. Тоді попередня оціночна вартість активів компанії визначалася сумою у 3 мільйони 442,9 тисячі гривень. На скільки вона «потягне» тепер, залишається тільки гадати, але відтоді стан справ на підприємстві погіршився. І це беззастережно визнають керівники компанії.
— Із 26 наших АН-2 у повітря спроможні піднятися лише чотири. А експлуатація всіх без винятку гелікоптерів КА-26 зупинена Державіаслужбою України ще 2010 року. Трудовий колектив зменшився до 22 осіб, — розповідає генеральний директор ДАК «Херсон-авіа» Сергій Куреньов. — На мою думку, кризовий стан підприємства не в останню чергу пояснюється тим, що його приватизацію надмірно розтягнули в часі. Цей процес триває вже понад п’ять років, протягом яких ми не можемо ані здавати в оренду, ані продавати основні засоби, які не використовуються за прямим призначенням. А доходи від таких угод дали б змогу поповнювати оборотні кошти, не боліла б голова через те, де взяти гроші на вчасну виплату зарплати. Але тепер шкодувати за втраченими можливостями пізно — треба шукати нові.
У регіональному відділенні ФДУ кореспонденту «Голосу України» не дали певної відповіді, коли саме можна очікувати призначення конкурсу на продаж «Херсон-авіа»: орієнтовно, він має відбутися не раніше, ніж наступного року. Але сказали, що його умовами вже цікавляться потенційні інвестори. Вони повинні бути небідними, адже за придбання нових повітряних суден та реконструкцію інфраструктури авіакомпанії, за найскромнішими оцінками, доведеться заплатити щонайменше у п’ять разів більше, ніж за її придбання в держави.
Херсонська область.