Найневдалішим рішенням сьогодні може стати зупинка економіки. Не локдаун, а інші заходи й стандарти життя та ведення бізнесу. Не карантини, а максимальне пристосування економічної машини до сучасних умов. Бізнес готовий працювати з обмеженнями, але йому потрібно дати можливість працювати. Про це заявляють запорізькі експерти й підприємці.

У громадській організації «Бізнес-Союз «Порада» вважають, що найбільше постраждали ресторанний і туристичний бізнес, концертна діяльність. Моніторинг організації показав, що не тільки названі сфери зазнали збитків. Доходи всіх галузей знизилися в середньому на третину. Постраждала навіть завжди така стабільна галузь, як торгівля продуктами харчування.

Обіцяні виплати у вісім тисяч гривень найчастіше перетворюють підприємців на «жебраків із простягненою рукою». Однак і їх отримати непросто. Загалом же підприємці просять не допомоги, а хоча б не заважати їм працювати й піднімати бізнес, уже майже зруйнований першою хвилею коронавірусу.

Співвласник «HD-group» і «GFSGROUP» Борис Шестопалов вважає, що ринок роздрібної торгівлі має схожі проблеми. Наголошує, що продажі навряд повернуться на докарантинний рівень. «Але, з одного боку, ніхто не може сказати скільки і якого врожаю зібрали цього року, а з другого — продукти є, і вони точно будуть. Треба бути готовим до підвищення цін на них. Це пов’язано не тільки з карантином, а й зі зниженням урожайності, уповільненням бізнесу, збільшенням імпорту продукції до інших країн», — розповів він. Борис Шестопалов упевнений, що після появи вакцини й завершення карантину потрібно буде піднімати всі галузі й знаходити нові шляхи для бізнесу. Це означатиме переведення бізнесу в онлайн, впровадження нових технологій безконтактних дій, а також нових способів доставки й оплати тощо.

Журналістка з Франції Наталя Богдановська зазначає, що в них локдаун був м’яким. І країна з нього поступово виходить. Однак дотепер працюють доволі дивні заборони, суть яких важко пояснити. «Наприклад, у січні не буде відкрито ні кафе, ні ресторани, незважаючи на те, що Новий рік і Різдво. Це найбільш комерційний і прибутковий період. Французи навіть створили відверту оголену фотосесію «Держава нас роздягнула», щоб виразити своє ставлення до цих заходів», — каже вона.

І експерти, і підприємці сходяться в тому, що керівництво області та місцевого самоврядування не йде на контакт із представниками бізнесу й не створює спільних бесід-дискусій, на яких можна знайти шляхи вирішення проблем місцевого бізнесу й жителів.

Фото з відкритих джерел.