Двадцять перша сесія Рівненської обласної ради мала розглянути обласний бюджет на 2014 рік. Але оскільки Верховна Рада України ще не прийняла головний фінансовий документ країни на наступний рік, це питання депутати перенесли на наступне пленарне засідання.

На першому ж пленарному засіданні розглянули питання, що стосуються забезпечення життєдіяльності області. Серед таких, зокрема, внесення змін до обласного бюджету на 2013 рік: з метою ефективного використання бюджетних коштів здійснено перерозподіл видатків на соціально захищені статті — зарплату, медикаменти, харчування у лікарнях та соцзакладах. Прийнято обласні програми: підтримки інвалідів з вадами зору та слуху на 2014—2018 роки; цільову соціальну програму профілактики, діагностики та лікування гепатитів на період до 2016 року; відпочинку та оздоровлення дітей на 2014—2017 роки; розвитку фізичної культури і спорту в області на 2014—2016 роки тощо. До речі, депутати віншували рівненських спортсменів із обмеженими фізичними можливостями, які вибороли призові місця на чемпіонатах Європи і світу, їм аплодували стоячи за мужність, волю до перемоги. Їм та їхнім тренерам вручили сертифікати на грошову винагороду.

На сесії також заслухали звіт робочої групи, яка вивчала питання доцільності передачі «Рівнеоблводоканалу» у власність територіальної громади Рівного, що передбачалося рішенням від 22 квітня 2011 року. Однак на нинішній сесії депутати проголосували за скасування згаданого рішення, мотивуючи це тим, що місто самотужки не зможе підняти з колін це підприємство, яке має складне фінансове становище. Ще один аргумент — «Рівнеоблводоканал» забезпечує водою не лише обласний центр, а й інші населені пункти області. Робоча депутатська група розробила свої рекомендації щодо того, як вивести «Рівнеоблводоканал» з фінансової кризи, щоб він безперебійно та якісно надавав послуги із централізованого водопостачання та водовідведення. Для цього, вважають депутати, слід повернути підприємству заборгованість з різниці у тарифах (вона на 1 жовтня сягає 138,5 мільйона гривень); встановити економічно обґрунтовані тарифи для населення, яке становить 86 відсотків споживачів послуг підприємства, — це збільшить інвестиційну програму. Відповідні звернення до Кабміну та Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, прийняли депутати Рівненської обласної ради.

Вони також доручили Рівненській ОДА вивчити питання можливості й умови передачі «Рівнеоблводоканалу» в концесію і за потреби внести відповідні пропозиції на сесію обласної ради.

До речі, всі ці питання розглядалися без участі депутатів фракцій ВО «Свобода» та «Батьківщина», які залиши сесійну залу після того, як не знайшли підтримки (не набрали достатньої кількості голосів) їх пропозиції висловити недовіру голові Рівненської обласної ради Юрію Кічатому, а також озвучене керівником фракції «Батьківщина» Михайлом Кирилловим питання «Про управління майном, що належить до спільної власності територіальних громад області». До речі, останнє питання він пропонував включити до порядку денного сесії ще на засіданні президії, але воно не знайшло підтримки. Відтак М. Кириллов спробував його включити у порядок денний сесії, хоча й заздалегідь знав, що те не набере потрібної кількості голосів, оскільки опозиція у Рівненській обласній раді нині в меншості. З огляду на це, його пропозиція сприймалася як спущений «низам» партійними керівниками піар-хід, а також намагання опозиції провести, наче під «кальку», за прикладом сусідніх західних областей рішення про фактичне позбавлення делегованих облрадою повноважень Рівненську ОДА. Адже, зауважив один із опозиціонерів, Рівненщина — єдина із західних областей, яка цього ще не зробила.

Проектом рішення, який підготували опозиційні фракції і якому не судилося бути внесеним до порядку денного двадцять першої сесії Рівненської обласної ради, серед іншого передбачалося: висловити недовіру ОДА; визнати такими, що втратили чинність рішення облради, якими були делеговані ОДА повноваження щодо управління майном обласної комунальної власності; створити у складі виконавчого апарату облради виконавчий комітет, якому передати зазначені вище повноваження щодо управління майном; передбачити в облбюджеті кошти на ці цілі та звернутися до Верховної Ради України з проханням здійснити на законодавчому рівні реформування місцевого самоврядування.

 

Рівне.