Перший заступник Голови Верховної Ради України Руслан Стефанчук разом з іншими народними депутатами зареєстрував законопроект про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо заборони розміщення реклами на автошляхах, № 4534).
Проектом закону пропонується встановити заборону розташовувати засоби зовнішньої реклами на автомобільних дорогах, вулицях, залізничних переїздах, зокрема: на пішохідних доріжках та алеях; на велосипедних доріжках; у межах смуги відведення автомобільних доріг загального користування та на відстані менш ніж 10 метрів від краю такої смуги; у межах смуги відведення вулиць і доріг населених пунктів та на відстані менш як 5 метрів від краю такої смуги; над проїзною частиною автомобільних доріг; на відстані менш ніж 50 метрів від місця перехрещення дороги із залізничними коліями.
Адже попри те, що стаття 14 Закону «Про дорожній рух» передбачає право на безпечні умови дорожнього руху, стан аварійності на вітчизняних автошляхах є критичним. У пояснювальній записці до законопроекту зазначається, що Україна є одним із лідерів серед країн ЄС за питомими показниками аварійності та наслідків ДТП. Зокрема, у 2017 році, за даними Директорату з безпеки на транспорті Міністерства інфраструктури, на 100 тисяч населення України припадало 12,5 особи, загиблих у ДТП, що на 150 відсотків перевищує середньоєвропейський показник за цей період.
«Лише впродовж 2019 року скоєно 160 675 ДТП, у яких загинуло 3 454 людини, ще 32 736 осіб травмовано. ДТП в Україні є першою за поширеністю причиною смерті молоді віком 15—24 роки та другою за поширеністю причиною смерті дітей віком від 5 до 14 років», — зазначив Руслан Стефанчук на своїй сторінці у Фейсбуці.
Однією з причин такої невтішної ситуації є велика кількість яскравої реклами, яка відвертає увагу водіїв, перешкоджає оцінці дорожньо-транспортної ситуації, що особливо погіршується через їхнє яскраве освітлення в темну пору доби.
«В умовах постійного зростання автотранспортних потоків, збільшення навантаження на дорожньо-транспортну інфраструктуру, небезпека від розміщення додаткових подразників уваги водіїв у формі рекламоносіїв тільки загострюється, що потребує вжиття невідкладних заходів реагування», — вважає Перший заступник голови парламенту та висловлює переконання, що ухвалення запропонованих змін сприятиме підвищенню рівня безпеки людей, які користуються транспортними засобами чи беруть участь у дорожньому русі та зменшенню кількості ДТП на автомобільних дорогах України.
Вл. інф.