Таку засторогу висловила голова підкомітету з питань адміністративних послуг та адміністративних процедур Комітету Верховної Ради з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Лариса Білозір. У повідомленні, яке народний депутат розмістила на своїй сторінці в Фейсбуці, йдеться про те, що нині в країні триває процес поділу шкіл на три групи: початкові (1—4 класи), гімназії (5—9 класи) та ліцеї (10—12 класи). Це робиться для того, щоб відокремити молодшу, середню і старшу школи один від одного.
Водночас парламентарій вказує на проблему, яка, на її думку, полягає в тому, що ліцеї, згідно з чинним законодавством, можна буде створювати тільки в містах із населенням понад 50 тисяч жителів. Ще одна умова для створення такого навчального закладу — наявність не менше чотирьох десятих класів. «Ми з колегами вже готуємо законопроект щодо внесення змін до відповідної статті Закону України «Про повну загальну середню освіту, — написала Л. Білозір. — На прикладі Вінниччини можна побачити неприпустимість норми про 50 тисяч мешканців! Єдине місто, що відповідає цьому критерію у нашій області — це Вінниця. Для прикладу, в таких містах, як Жмеринка, Могилів-Подільський, Гайсин, Козятин, Ладижин, Тульчин та інших — всюди населення менше 50 тисяч осіб. А значить, за законом, там не можна створювати ліцеї. Виходить, що за таких умов всі діти області будуть змушені їздити кожен день до обласного центру?! Це нелогічно та несправедливо».
У рамках реформи децентралізації потрібно розширити повноваження органів місцевого самоврядування в частині можливості зберегти установи, які забезпечуватимуть отримання повної загальної середньої освіти, вважає народний депутат. Це стосується передусім місцевих рад з населенням менше 50 тисяч жителів. Вона також акцентувала на тому, що мережа закладів освіти, які мають статус опорних, повинні забезпечувати територіальну доступність повної загальної середньої освіти для всіх дітей незалежно від місця їх проживання. «Саме тому необхідно змінити норму закону, щоб опорна установа мала можливість забезпечувати здобуття повної загальної середньої освіти, а не тільки отримання початкової та базової середньої освіти», — наголосила Л. Білозір. Вона висловила думку, що навіть наявних опорних шкіл недостатньо, а відтак запропонувала надати можливість владі на місцях й далі створювати такі заклади.
Вл. інф.