У грудні за сприяння Проекту USAID «Економічна підтримка Східної України» команда топ-менеджменту та провідних фахівців кондитерської фабрики «Дружківська», що на Донеччині, успішно захистила стратегію розвитку на три роки.

Цьому передувало кількамісячне навчання стратегуванню від консультантів консалтингової компанії «Роланд Бергер» та фахівців Проекту USAID.

Кондитерська фабрика «Дружківська» налічує понад 500 працівників. Компанія є одним із лідерів на ринку виробництва халви. Свою продукцію «Дружківська» реалізує у супермаркетах України, а також експортує до двадцяти країн.

«Після початку збройної агресії на сході України господарювати стало складніше, — зазначив Мирон Таслицький. — До цього часу ми просто обслуговували продаж та продавали багато халви нашим партнерам у Середню Азію. Але логістика ускладнилася, й продукція значно подорожчала. Треба було думати, що робити, як змінити підхід до виробництва та знайти нові ринки».

Отже, у компанії зробили ставку на фасовану халву. Зараз тут виготовляють понад 40 її видів: з арахісом, кунжутом, родзинками. Крім солодощів, вирішили робити солоні смаколики — снеки з беконом, арахісом, різноманітні драже.

«Зараз маємо до двадцяти ринків збуту, серед яких — країни Кавказу, Балтії, Ізраїль, Канада, США. Ми посилили присутність у супермаркетах України, налагодили мережу дистриб’юторів. Останні кілька років розвиваємо напрямок фасованої халви», — констатує пан Таслицький.

У вересні 2020 року менеджмент компанії взяв участь у сесіях зі стратегічного навчання від Проекту USAID. Разом із консультантами розробляли цілі та напрямки розвитку, які сприятимуть зміцненню позицій виробника на ринку.

«Ми постійно розвиваємося, але до цього часу не мали стратегії розвитку. Втім, ми прагнули написати її та навчитися стратегуванню. У навчанні брала участь команда з шести людей. Багато речей було нових, але ми пройшли їх і написали стратегію розвитку нашої компанії на три роки. Команда разом її випрацювала. Попереду найважливіший етап — втілення, отже, працюватимемо над цим», — каже Мирон Таслицький.

У своїй стратегії «Дружківська» має кілька проектів. За словами керівництва, вони сприятимуть тому, щоб компанія стала більш стійкою на ринку.

«Серед стратегічних проектів компанії — модернізація обладнання та вихід на нові ринки збуту. Усі стратегічні ініціативи стали результатом напрацювань команди фабрики у взаємодії з консультантами Проекту USAID. Вдячні, що нас взяли у цей проект. Наше бачення змінилося за ці кілька місяців — ми стали позиціонувати себе на рівні з іншими потужними компаніями-виробниками України», — говорить керівник.

Для втілення запланованої стратегії на фабриці потребують інвестицій як власних, так і залучених через кредитування. Зараз тривають перемовини з банком, який готовий кредитувати підприємство.

Як один із лідерів у виробництві фасованої халви в Україні, фабрика «Дружківська» має свої традиції й власні рецепти. «Цим варто не лише пишатися, а й розвивати далі. Слід зважати й на конкурентів, на цінову політику, що постійно змінюється, на вдосконалення продукту. Це треба постійно тримати у фокусі, втілюючи стратегію», — розповів консультант із питань розробки стратегій, викладач Київської школи економіки Володимир Cеменіхін.

Своїм секретом успіху у компанії вважають щоденну наполегливу роботу задля результату.

«Ми вирішили, що виготовлятимемо якісні натуральні солодощі. Це стало нашою місією. І ми рухаємося до цього щогодини й щодня», — каже Мирон Таслицький.

Фото надано автором.