Владислав ЛУК’ЯНОВ, Партія регіонів:
— Законопроект про державний бюджет України на 2014 рік — це більш жор-сткий і реалістичний документ. Зниження номінального ВВП свідчить про те, що ми реальніше дивимося на речі. Водночас діятимуть позитивні чинники — низька ціна на блакитне паливо приведе до поліпшення конкурентоспроможності та зниження собівартості продукції, у виробництві якої використовується газ.
Бюджет розроблено на стабільний економічний фінансовий рік. Жодних потрясінь не буде. Зниження затратної частини енергетичної складової у багатьох галузях промисловості буде додатковим драйвером у зростанні ВВП.
Продовжується тенденція зниження податків на прибуток, на додану вартість. Експорт зерна податком не обкладатиметься, відповідно не буде і нарахувань на відшкодування. Водночас на внутрішньому ринку зерна ПДВ залишається, і пекарській промисловості відшкодовуватиметься ПДВ з урахуванням собівартості.
Олег МЕДУНИЦЯ, фракція «Батьківщина»:
— У парламенті зареєстровано постанову про особливу процедуру прийняття бюджету 2014 року, і це свідчить про те, що на наступному тижні Партія регіонів готова працювати над бюджетом. Партія регіонів хоче прийняти бюджет у тому вигляді, в якому подав уряд, але ми, звичайно, наполягатимемо на традиційній процедурі з повним обговоренням, щоб вичитати кожну цифру.
Водночас депутатом від Партії регіонів внесено законопроект №3772, яким влада роздає «цукерки» членам провладної коаліції, а також позафракційним депутатам. На чотирьох сторінках розписано 1,5 мільярда гривень, які підуть в округи народних депутатів із провладної коаліції та позафракційних, які гіпотетично можуть дати голоси за бюджет 2014 року.
Закладені в проекті бюджету на 2014 рік показники можуть виявитися нереалістичними для виконання.
Віктор ПИНЗЕНИК, фракція «УДАР»:
— Дефіцит бюджету становить 59,5 мільярда гривень, або 33,6 відсотка ВВП. На жаль, як і в попередні роки, це нереальна цифра дефіциту бюджету. Реальна цифра є значно більшою. У законі також є безпрецедентна норма, за якою головним розпорядникам бюджетних коштів дозволяється перевищувати встановлені законом бюджетні призначення на капітальні випадки. У такому разі виникає сумнів у доцільності взагалі прийняття закону про держбюджет. Не забуто і нещодавній «винахід» казначейських векселів — ними передбачається погашати бюджетні борги станом на 1 січня 2014 року та повертати заборгованість із ПДВ.
Олександр МИРНИЙ, фракція «Свобода»:
— У тому вигляді, в якому нам роздали бюджет, голосувати за нього не можна. Наша фракція не блокувала трибуну, і депутати пішли працювати в комітети над бюджетом. Навіть якщо ми не голосуватимемо, звісно, будемо коментувати бюджет і намагатимемося достукатися до наших колег із більшості зі своїми аргументами, щоб не наробили дурниць. Адже ми живемо в одній країні.
Петро ЦИБЕНКО, фракція Комуністичної партії:
— Я не став би називати бюджет аж таким соціальним. Мене, зокрема, вразило те, що на жодну гривню не збільшується мінімальна пенсія порівняно з груднем 2013 року. Збільшення мінімальної пенсії на 55 гривень у грудні нинішнього року — це фактично на півтора року. У мене є питання і до разової виплати ветеранам до Дня Перемоги, цифр прожиткового мінімуму. Я висловлював ці застереження ще під час розгляду попередніх бюджетів, але ситуація не змінюється. На мій погляд, закладено надзвичайно велику різницю між розміром прожиткового мінімуму для працюючої і непрацюючої людини. Торік вона була 250 гривень, нині — 300 гривень.