Захід провели з метою привернути увагу «Укрзалізниці» до врятування вузькоколійної дороги і відновлення нею руху потяга Гайворон — Рудниця.
Залізничники показали унікальний раритет — локомотив, що використовує у ролі двигуна парову машину. Зберігається паротяг у Гайворонському локомотивному депо, керівник якого Омелян Свідрук був за машиніста паровоза, що вирушив з Гайворона до Бершаді. Паротяг робив зупинки на всіх чотирьох станціях, що розташовані на цьому відрізку шляху. На кожній з них місцеві передавали аркуші з підписами під зверненням до керівництва Одеської залізниці і «Укрзалізниці» про відновлення руху приміського потяга Гайворон — Рудниця, який курсував до карантину. Охочі мали можливість скористатися унікальним випадком проїхатися у вагоні. На кінцеву станцію паротяг прибув з двадцятьма пасажирами. Частину з них становила група підтримки акції.
На пероні вокзалу у Бершаді зібралося чимало охочих побачити незвичний локомотив (на знімку). Дехто піднімався в середину.
— Можливо, це його останній гудок, бо як розберуть вузькоколійку, то паровоз назавжди залишиться в депо, — розповів «Голосу України» бершадчанин Федір Шевчук. — Незвичну техніку показували у низці фільмів. Один із них — «Дев’ять життів
Нестора Махна». Знаю, бо мені випадково доручили виконати роль лікаря. Цей епізод знімали у Бершаді. Ходив я тоді по вагонах, шукав поранених.
— Наша вузькоколійка найдовша в Європі, — написав на своїй сторінці у Фейсбуці ще один бершадчанин Олег Васильєв. — На жаль, «Укрзалізниця» прагне позбутися так званих непрофільних активів у вигляді вузькоколійок. Під загрозою залізнична колія завширшки 750 мм Гайворон — Рудниця.
Як стверджує пан Васильєв, до карантину нею курсували приміські потяги, тепер нема жодного. Тому цей «Паровозний тур» може стати останнім в історії і вузькоколійки, і унікального паротяга.
Фото Тетяни БОНДАР.