Щоб налагодити діяльність двох автотранспортних підприємств, які забезпечують Кіровоград соціальним транспортом (тролейбусами та автобусами великої місткості) — «Єлисаветградської транспортної компанії» (тролейбусний парк) та «Автобусного парку 13527», — їх головний інвестор, голова наглядової ради кіровоградського ПАТ «НВП «Радій» Євген Бахмач публічно зобов’язався щороку виділяти із власних доходів щонайменше мільйон гривень.

За його словами, відрахування здійснюватимуться не за рахунок доходів цих транспортних підприємств, а з його власних. Мовляв, по-перше, підприємства протягом часу, поки їх інвестором є Євген Бахмач, доходів не мали. А по-друге, акціонери цих підприємств ввели мораторій на отримання дивідендів на 10 років — з 2013-го по 2023 рік.

Такі кроки здійснюються заради того, щоб прибрати всі інсинуації. «Це чесно, правильно і відкрито», — заявляє глава наглядової ради.

Тим часом транспортні катаклізми місцевого масштабу продовжуються. Фінансових ресурсів для випуску автобусів на лінію в кіровоградського ПАТ «Автобусний парк 13527» залишилося на 2—3 дні, повідомив директор підприємства Анатолій Голованов.

За словами керівника, борг підприємства з виплати зарплати становить понад 700 тисяч гривень, за пальне і запчастини — 800 тисяч гривень. Тут би й знадобився запропонований головним інвестором мільйон. Але...

Анатолій Голованов стверджує, що субвенція за перевезення пільговиків не покриває збитків підприємства, які щороку становлять приблизно 4 мільйони гривень. А після введення нового маршруту «1-Ц» виручка парку знизилася на третину.

Він також переконаний, що саме АТП і тролейбусний парк є єдиними в місті підприємствами, що надають соціальний транспорт для перевезення левової частки пільговиків. Власники маршруток не хочуть їх перевозити за пільговими тарифами плюс до того ж вони перебувають на такій системі оподаткування, що дає їм змогу не сплачувати в бюджет практично нічого.

Директор нагадав, що колективи згаданих підприємств висунули вимоги ліквідувати заборгованість перед ними за пільгові перевезення та скасувати конкурентний маршрут «1-Ц». Оскільки міська влада до них не дослухалася, керівництво звернулося до прокуратури щодо порушень при введенні маршруту «1-Ц» та пообіцяло: якщо це не допоможе, готувати судовий позов.

Тим часом заступник голови ОДА Олександр Чернявський, коментуючи вимоги, висунуті під час нещодавньої акції протесту представниками ПАТ «Автобусний парк 13527» та ТОВ «Єлисаветградська транспортна компанія», наголосив, що для нього вони незрозумілі й непереконливі.

За словами чиновника, після введення в Кіровограді «центрального маршруту» виручка тролейбусного парку навпаки збільшилася вдвічі. Крім того, на 25 копійок підняли вартість проїзду в тролейбусах. До того ж це орендне підприємство звільнено від орендної плати. Значно зменшено й оплату за землю: замість 66 тисяч гривень сплачують лише 11 тисяч. Єдине, що не зроблено на вимогу представників підприємства, то це не скасовано маршрут «1-Ц». Проте ініціатором його створення була не обласна держадміністрація, а жителі міста. А всю дотацію, яка йде на пільги пасажирів і мала б розподілятися на всіх міських перевізників, отримують лише автобусний і тролейбусний парки.

Схоже, в кожного — своя математика і свій скелет у шафі.

На додачу міський голова Кіровограда Олександр Саінсус, зі свого боку, повідомив, що «Автобусний парк» може разом з усіма іншими взяти участь у конкурсі й, у разі його виграшу, забрати собі маршрут «1-Ц».

Гордіїв вузол кіровоградського транспорту виявився міцніший і заплутаніший, ніж здавалося спочатку. Де ж той Гордій?

Кіровоград.

ПРЯМА МОВА

«Минулого тижня завдяки втручанню голови ОДА... ми знайшли можливість і Міністерство фінансів дало вказівку профінансувати в повному обсязі всю заборгованість, яка була зареєстрована в області на перше листопада 2013 року. Усі зареєстровані суми коштів профінансовано й виплачено. Уже після того, як це було зроблено, відбулася демонстрація намагань автоперевізників...», — каже Віктор Серпокрилов, перший заступник голови Кіровоградської облдержадміністрації.