«Ми якісно робимо те, що розпочали тридцять років тому, це наша філософія», — так каже президент компанії «Каучук» із Маріуполя Сергій Блінов. За сприяння Проекту USAID «Економічна підтримка Східної України» у грудні 2020 року компанія «Каучук» успішно захистила стратегію розвитку на чотири роки. Отже, ми довідалися, як підприємство розвивається нині і куди планує рухатися далі.

165 працівників щодня націлені на результат

Компанію «Каучук» створила маріупольська родина Блінових у 1989 році. На ринку України не вистачало якісних гумових виробів для ремонту автомобілів та сільськогосподарської техніки. Цим і вирішили займатися.
Перший прес із виготовлення гумових виробів для ремонту тракторів та іншої сільськогосподарської техніки засновник компанії Федір Блінов взяв в оренду. За тридцять один рік компанія виросла — з родинного бізнесу до лідера в Україні серед виробників гумових виробів та сумішей. Сьогодні 165 працівників компанії «Каучук» щодня працюють на результат.

Підприємство виготовляє гумовотехнічні вироби для автомобілів та сільськогосподарської техніки. Більша частина продукції — це оригінальні деталі для комплектації машин та агрегатів. На замовлення клієнтів компанія розробляє рецептуру гумових сумішей для виробництва готових виробів з індивідуальними характеристиками та виготовляє прес-форми.

Карантин та певні обмеження навесні 2020 року у компанії сприйняли як черговий виклик, але до нього маріупольські виробники були готові.

«Коли у 2014 році були обстріли і в Маріуполі було неспокійно, ми вже тоді організували роботу людей з дому. Ті, хто не був задіяний безпосередньо у виробництві, лишалися працювати вдома. І тепер, під час карантину, частина людей може повноцінно працювати з дому: це креативні працівники — проектувальники, ІТ-фахівці, відділ збуту. Частина з них навіть мешкає поза Маріуполем, і це відкриває нам нові можливості та дає змогу залучати людей із високою кваліфікацією», — зазначив президент приватного акціонерного товариства «Каучук» Сергій Блінов.

Стратегія — вихід на ринки країн Європейського Союзу

За понад тридцять років розвитку клієнтами компанії стали підприємства з виробництва автомобілів, комплектуючих до них, сільгоспкомпанії, виробники продукції із гуми. Сертифікат Міжнародної автомобільної асоціації IATF 16949:2016 підтверджує, що «Каучук» може виготовляти якісну гумову продукцію для автомобільної галузі. Але це ще не все, що потрібно для продажу товарів у країни Європи.

Команда компанії у співпраці з консультантами консалтингової компанії «Роланд Бергер» та Проектом USAID розробили стратегію розвитку. У ній — вихід на ринки країн Європейського Союзу. Участь у розробленні важливого документа, за яким працюватиме компанія наступні чотири роки, взяли десять фахівців підприємства. Проаналізували внутрішні та зовнішні ринки, змогли побачити можливості та визначити ресурси, які потрібні для втілення стратегії у життя.

«Ми відчуваємо, що для клієнтів з ЄС є ризики співпраці з нами — передусім через наше географічне розташування та близькість до зони військових ризиків. Мають бути дуже вагомі аргументи з нашого боку. На нашу думку, це нижча, ніж у Європі, ціна на гумові вироби та висока їх якість. Це наші сильні сторони, завдяки яким ми плануємо стратегічно продавати до ЄС. Усі попередні роки ми готувалися до цього. Співпраця з Проектом USAID допоможе нашій компанії рухатися у цьому напрямку. Завдяки навчанню ми відчули себе потужною командою, стали тими лідерами змін, за якими готові йти люди — команда наших працівників», — каже Сергій Блінов.

Для втілення стратегічних цілей компанія планує використати і свої власні гроші, і залучати грантові можливості. Досвід та авторитет компанії, гарна кредитна історія дозволять це зробити — упевнені на підприємстві.

«Каучук» — надійний роботодавець, — зазначає фахівець департаменту виробництва та інтернаціоналізації бізнесу Проекту USAID Єлизавета Левченко. — Компанія готова фінансувати навчання у профільному вищому навчальному закладі для дітей співробітників з гарантованим працевлаштуванням на підприємстві. Саме такі компанії-візіонери формують віру в майбутнє регіону, де працівники створюють нові промислові рішення для міжнародних ринків, отримують гідні умови життя та праці, можливість розвитку у рідному Маріуполі».

Довгий і складний шлях неодмінно веде до успіху

Переваги «Каучука» — у високій якості виробів. Це вирішили на момент заснування, цієї філософії дотримуються увесь час.

«Від початку заснування ми вирішили, що все робитимемо якісно, а тому постійно удосконалювали нашу продукцію. Це довгий та складний шлях, але він неодмінно веде до успіху. Лише так, на мою думку, напрацьовується, авторитет компанії.

Успіх — поняття відносне, але ми йшли до нього крок за кроком. Компанія постійно інвестувала у розвиток та вдосконалення внутрішніх бізнес-процесів», — розповідає Сергій Блінов.
Консультантка зі стратегічного планування Олена Микал зазначила:

«Компанія «Каучук» розробила амбітну стратегію, яка побудована таким чином, щоб скористатися здобутками компанії та її сильними сторонами. Завдяки існуванню зони вільної торгівлі між ЄС та Україною «Каучук» має сприятливі зовнішні фактори для постачання своєї високоякісної продукції на такий висококонкурентний ринок».

За словами Олени Микал, зовнішні ризики для компанії є визначальними, оскільки лінія розмежування конфлікту на сході проходить поблизу Маріуполя. Є також вплив того, що нині відчувають усі компанії: важко знайти гарного спеціаліста на певні позиції, бо попит переважає пропозицію. У такій ситуації важливо дотримуватися кроків, передбачених стратегією, бути інноваційними в підходах до ведення бізнесу, періодично оцінювати зовнішнє та внутрішнє середовище й переглядати систему ухвалення рішень та процеси компанії на відповідність реаліям.

Донецька область.

Фото надано автором.