Такий вигляд має одна з відремонтованих торік волинських автомагістралей.

Фото прес-служби САД у Волинській області.
 


Транспортна розв’язка на автошляху М-19 поблизу села Дачне Луцького району згори нагадує Державний герб України.

Фото прес-служби САД у Волинській області.
 


Начальнику Служби автомобільних доріг у Волинській області Анатолію Посполітаку є про що розповісти журналістам.

Фото автора.

На контролі «Голосу України»: ремонт доріг

За минулий рік завдяки відремонтованим шляхам ми стали трохи ближчі один до одного.

Не стало «пральної дошки»

Для багатьох іноземців знайомство з Україною розпочинається з Волині і насамперед з її шляхів. Уявляю, що вони думали про нас, коли переїздили кордон через пункт пропуску «Зосін — Устилуг». Дорога від прикордонного містечка Устилуга до Володимира-Волинського ще в 2019-му нагадувала стару вищерблену і погнуту пральну дошку. Хоча зараз мало хто уявляє собі цей предмет побуту наших прабабусь. Долаючи ці 13 км шляху, водії згадували все розмаїття ненормативної лексики, навіть вигадували нові її форми. Минулого року шляховики позбавили їх такої «втіхи», відремонтувавши у вирівнювальному шарі автошлях Н-22 на ділянці Устилуг — Володимир-Волинський. Зроблено це було в рамках реалізації українсько-польського проекту з розбудови прикордонної дорожньої інфраструктури за договором між урядами України та Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов’язаної допомоги.

Загалом у рамках національної програми «Велике будівництво» реконструкцією, капітальним і поточним середнім ремонтами у 2020 році в області відновлено майже 134 км доріг державного значення. В експлуатацію введено 16 об’єктів загальною протяжністю 106,8 км. Окрім того, на чотирьох об’єктах, що є перехідними на поточний рік, на 6,3 км влаштовано верхній шар дорожнього покриття, ще на 20,6 км шляхів укладено вирівнювальний шар. Також у 2020 році на 80,3 км автошляхів відновлено дорожнє покриття поточним дрібним ремонтом.

Такі основні показники роботи Служби автомобільних доріг у Волинській області у 2020 році, про які розповів журналістам керівник цієї поважної установи Анатолій Посполітак на прес-конференції, яка відбулася 11 березня в Луцьку.

На Рівне, Дубно, Брест

Ще масштабніші плани шляховиків Волині на поточний рік. До переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення у 2021 році та обсягів бюджетних коштів для їх фінансування, затвердженого постановою КМУ від 17.02.2021 р. № 122 «Деякі питання дорожнього господарства», увійшло 46 об’єктів, на які з Державного дорожнього фонду виділяється 676,41 мільйона гривень.

Зокрема, поставлено завдання у звітному році ввести в експлуатацію шість об’єктів загальною протяжністю майже 34 км, по інших тривають активні роботи зі складання проектно-кошторисної документації та проведення публічних закупівель. Проте затверджений постановою КМУ перелік не є остаточним. На президентському форумі «Україна 30. Інфраструктура» голова Укравтодору Олександр Кубраков презентував амбітний план 2021 року, за яким із різних джерел фінансування буде відремонтовано і побудовано 4500 км доріг державного значення та 150 мостів.

На Волині планується продовжити реконструкцію міжнародного автошляху М-07 Київ — Ковель — Ягодин (на місто Люблін) на ділянці Ковель — Ягодин з доведенням її під параметри І категорії. Активно проводитимуться відновлювальні роботи за маршрутним принципом на автомагістралі М-19 Доманове (на Брест) — Ковель — Чернівці — Тереблече (на Бухарест). У планах завершити капремонт на окремих ділянках від Ковеля до села Переспа, а також узятися до відновлення цього автошляху за маршрутами Доманове — Ковель і село Підгайці (дотичне зі сходу з Луцьком) — межа з Рівненською областю. На проведення цих робіт з нетерпінням чекають автомобілісти, чиї маршрути пролягають у міста Дубно, Кременець, Почаїв, Тернопіль, Чернівці. А поки що вони по-доброму заздрять своїм колегам, які їздять відновленим дорожнім покриттям автошляху Н-22 від Володимира-Волинського до Луцька. У 2021-му на цій самій автомагістралі планується завершити розпочатий торік капремонт 13-кілометрової ділянки від Устилуга до Володимира-Волинського за кошти польського кредиту.

Триватиме ремонт регіонального автошляху Р-15 Ковель — Володимир-Волинський — Червоноград — Жовква. На сьогодні він уже має якісне покриття від села Верба (межує на півночі з Володимиром-Волинським) до кордону з Львівською областю. У 2021 році планується оновлювати його на ділянці Ковель — Верба. Це саме стосується й ділянки автодороги Р-14 Луцьк — Ківерці — Маневичі — Любешів — Дольськ від села Дачне в напрямку смт Маневичі, а також на під’їзді до пункту пропуску «Дольськ» (кордон з Республікою Білорусь).

Про залізницю й підвищені колії забули

Приємні сюрпризи чекають і на тих, хто любить відпочивати на Шацьких озерах. Зокрема, йдеться про активне відновлення низки територіальних доріг, зокрема Т-03-02 Піща — Шацьк — Любомль — Володимир-Волинський — Павлівка — Горохів — Берестечко — Козин на ділянках Піща — Верба, від автошляху Н-22 до села Зимне та Горохів — Борочиче.

Цікавим є і маршрут Шацьк — Ратне, що пролягає автошляхами Т-03-06/Т-03-02/ — Шацьк — Вілиця — Прип’ять — Любохини — /Т-03-08/ та Т-03-08 Любомль — Дубечне — Здомишель — Ратне — Камінь-Каширський — Любешів —
/Р-14/. Він з’єднує між собою найбільші населені пункти півночі області і стане в пригоді мандрівникам, яким небайдужа природа Волинського Полісся з її озерами, річками, лісами.

Нарешті має завершитися спорудження кільцевої магістралі навколо озера Світязь. Основна її частина збудована ще в 2012 році. Це стане можливим після введення в дію реконструйованої автодороги Т-03-01 село Залісся — /Т-03-02/ на ділянці між селом Пульмо і урочищем Гряда. З її введенням доступнішим стане відпочинок на другому за площею озері регіону Пулемецькому.

Нарешті дочекаються ремонту дороги Т-18-02 мешканці сіл Маюничі, Велика Осниця, Красноволя, селища Колки, яка найбільше постраждала через транспортування великотоннажними автомобілями щебеню з Рівненської області, а також ділянки Сокіл — Рожище, якою перевозять з кар’єру пісок. Хочеться сподіватися, що дорога між селом Війниця, селищем Локачі і селом Скобелка, що з’єднує дві магістралі, львівську і володимир-волинську, теж матиме інший вигляд і перестане нервувати автомобілістів. Так само, як ділянка від Берестечка до межі Рівненської області та інші магістралі, які вже давно чекають на оновлення.

На прес-конференції в Службі автомобільних доріг у Волинській області журналісти ставили Анатолію Посполітаку багато запитань. Зокрема щодо ремонту мостів. І треба такому трапитися, що вже наступного дня, 12 березня, під час ремонту на пішохідній частині мосту через річку Луга на автошляху Устилуг — Володимир-Волинський поблизу села П’ятидні через помилки в армуванні обвалилася добудована в 1970-х роках 15-метрова плита. Постраждали п’ятеро осіб, трьох із них було госпіталізовано. Як ми з’ясували вчора, загрози їхньо-
му життю немає. Двох постраждалих уже виписано з лікарень. Третій теж готується залишити медичну установу.

Цікавила працівників ЗМІ й безпека руху на магістралях. Зокрема, на залізничних переїздах на шосе Луцьк — Рівне поблизу села Дерно. Надзвичайно актуальним є спорудження об’їзної дороги автомагістралі М-19 довкола Ковеля. Із задоволенням учасники прес-конференції дізналися, що в області встановлять системи моніторингу за станом доріг та умовами руху (системи зважування в русі WiM) на автошляхах М-19, М-07 та Р-14. Ідеться ж про обмеження ваги автомобілів.

Прес-конференція додала позитивних емоцій: крига в такій важливій справі як ремонт автодоріг скресла. Щоправда, не всі запитання вдалося поставити. Зокрема, про перевезення на об’єкти піску і щебеню. Раніше до цієї справи активно залучалася залізниця, сьогодні ж використовують здебільшого автотранспорт — своєрідні вагони на колесах. Руйнуємо й ремонтуємо водночас. Прикро.

Волинська область.