Присутні на нараді представники громад сіл колишніх Іршавського та Виноградівського районів констатували, що нині значна частина вузької колії зазнала руйнування і залишається у занедбаному стані. Частину її навіть уже забудовано приватними спорудами. Однак у кожної громади є певне бачення, як цю спадщину часів Австро-Угорщини можна хоча б частково реанімувати. Для того аби уникнути розкрадання залізниці, пролунала пропозиція визнати увесь її комплекс об’єктом історичної спадщини.

У плані туристичних атракцій у громад уже є певні напрацювання. Так, найперспективнішим нині є запуск туристичного велодрезинового маршруту Іршава — Довге протяжністю 17 км. Потенційним видається старт туристичної залізничної атракції за маршрутом Берегове — Великі Береги довжиною 12 км.

Присутній на нараді депутат облради і туризмознавець Федір Шандор запевнив, що цей маршрут буде рентабельним за рахунок туристів, які відвідують термальні басейни та історичні пам’ятки Берегового. Розглядається також варіант запуску маршруту Виноградів — Берегове (29 км) як напрямку пасажирського потяга.

У свою чергу голова Закарпатської облради Олексій Петров запропонував подумати над створенням відкритих вагонів на кшталт туристичної вузькоколійки, що успішно функціонує у польському місті Лодзь та під назвою «карпатський трамвай» на сусідній Івано-Франківщині.

Олексій Петров, констатує прес-служба облради, також зазначив, що відновленням Боржавської вузькоколійки серйозно цікавляться наші сусіди-угорці. Зокрема, міністр МЗС Угорщини Петер Сіярто. Однак для залучення їхньої допомоги у залізниці має бути конкретний господар, який зможе показати чіткий проект. Тому Олексій Петров попросив усі громади підготувати кошторис відновлення відрізків, за які вони хотіли б узятися.

Резюмуючи зустріч, перший заступник голови Закарпатської облради Андрій Шекета запропонував: аби запобігти спробам вандалізму та розкрадання, взяти весь комплекс вузькоколійки на баланс обласної ради. Так легше вести діалог із нинішнім власником колії — Укрзалізницею. А вже потім — передати частини комплексу в оперативне управління зацікавленим громадам.

Закарпатська область.

Довідково

Першу чергу Боржавської вузькоколійки введено в експлуатацію 23 грудня 1908 року. Залізниця використовувалася передусім для перевезення деревини з гірських масивів полонин Боржава і Великий Діл у Закарпатську низовину для подальшого транспортування та переробки. Згодом колію стали використовувати і для пасажирських перевезень. Головна вітка пролягла вздовж річки Боржави, що й дало назву залізниці. Її протяжність — -123 км, ширина колії — 750 мм.

Фото з сайту karpaty.info