Про це дедалі частіше запитують не тільки педагоги, а й батьки та школярі. Як відомо, з 2018 року в наших одинадцятирічках почнеться реалізація Концепції профільного навчання в старших класах, проект якої нині жваво обговорюють не тільки освітянською громадою. До речі, нещодавно наказом МОН затверджено план щодо її реалізації. Фахівці міністерства у відповідь на критичні зауваження опонентів роз’яснили суть профільної школи через п’ять років.
Серед основних новацій такі:
— визначено шість обов’язкових для вивчення предметів, на які буде виділено 18 годин на тиждень;
— учень може обрати один або два профільні предмети;
— передбачено можливість зміни профілю або у своєму закладі, або в опорній школі чи районному ресурсному центрі, а також можливість вивчати профільні предмети за дистанційною формою;
— запроваджуватиметься поглиблене вивчення окремих предметів, факультативні курси, профільне консультування, діагностика, кабінети профорієнтації, предметні гуртки, наукові товариства тощо;
— передбачено створення індивідуальної освітньої траєкторії для кожного учня, враховуючи можливості навчальних закладів;
— враховано принципи інклюзивної освіти;
— під час навчання за певним профілем учні можуть на практиці ознайомитися з конкретною професією, випробувати себе в ній;
— 52 відсотки використання навчального часу школа регламентує самостійно з урахуванням побажань учнів.
Для шкіл, які не зможуть організувати профільне навчання, збережено універсальний профіль, згідно з яким учні вивчатимуть всі 19 базових дисциплін.