Для цього група народних депутатів-однодумців, які представляють у парламенті різні фракції, зареєструвала у Верховній Раді проект закону № 4162. Ним пропонується внести зміни не тільки до базового закону про туризм, а й до інших законодавчих актів, і закласти нові засади розвитку цієї галузі, враховуючи міжнародний досвід, світові тенденції та запити суспільства.
Зміни стосуватимуться застарілого термінологічно-понятійного апарату, необхідності створення єдиної електронної інформаційної системи суб’єктів туристичної діяльності, спрощення дозвільних процедур, питань зайвого навантаження на бізнес та встановлення дієвого механізму державного нагляду, статистичної звітності тощо, наголошується в пояснювальній записці.
Народні депутати, які виступили ініціаторами цього законопроекту, наголошують на тому, що його основною метою є створення правового підґрунтя для сталого розвитку галузі, дієвої системи взаємодії всіх учасників туристичної діяльності, механізму державного стратегічного планування та нагляду (контролю) у сфері туризму, статистичної звітності, захисту прав та законних інтересів туристів. Зазначається також, що запропоновані зміни дозволять забезпечити виконання рекомендацій Всесвітньої туристичної організації UNWTO та імплементації положень директив та регламентів Європейського Союзу в цій галузі, зокрема, у межах виконання угоди нашої країни з європейським співтовариством, яка стосується атомної енергії.
Фактично парламентарії пропонують викласти закон про туризм у новій редакції. Вони сподіваються, що запровадження державної електронної інформаційної системи дасть змогу об’єднати відомості про всіх суб’єктів туристичної діяльності й дані про організацію туристичної діяльності. Це допоможе зменшити до мінімуму корупційну складову в частині організації туристичної діяльності, створить рівні права для всіх суб’єктів, умови для ефективного функціонування ринку та його розвитку, запевняють законотворці. А також вказують на те, що мають на меті підвищити якість національного туристичного продукту до рівня міжнародних та європейських стандартів.
Запропонованим проектом змін, зокрема, передбачається, що право на здійснення туристичної діяльності суб’єкт господарювання зможе набути шляхом подання до центрального органу виконавчої влади, який регулюватиме державну політику в сфері туризму та курортів, відповідного повідомлення про початок здійснення такої діяльності. Пропонується також концептуально змінити умови фінансового забезпечення туроператора, адже нині, на думку авторів законопроекту, воно є цілком недієвим та не виконує своєї основної функції щодо захисту прав та законних інтересів туристів. Водночас дієвий механізм державного стратегічного планування у сфері туризму планують запровадити шляхом законодавчого закріплення єдиного стратегічного документа, що передбачав би стратегічні цілі за результатами аналізу проблем — із варіантами їх розв’язання, конкретними заходами, строками виконання та джерелами фінансування. Така стратегія буде основним програмним документом країни в галузі туризму, на підставі якого розроблятимуть регіональні та місцеві програми розвитку туризму. Задля додаткового дієвого механізму фінансування відповідних програм на місцевому рівні пропонується утворити фонди розвитку туризму, які б входили до складу місцевих бюджетів і наповнювалися за рахунок туристичного збору.
Автори законопроекту наголошують, що реалізація цих та інших його положень позитивно вплине на імідж України на світовій арені та наблизить нас до міжнародної спільноти, а також трансформує нашу країну в популярну зону для подорожей, відпочинку та ділових поїздок. Нині проект змін № 4162 проходить процедуру розгляду в комітетах. Найімовірніше, його розглядатимуть разом із проектом змін № 4162-1 щодо створення економічних стимулів розвитку туристичної галузі, поданим представниками фракції «Голос».