Це передбачено законопроектом «Про внесення зміни до статті 62 Кодексу цивільного захисту України щодо утворення пожежно-рятувальних підрозділів для забезпечення місцевої пожежної охорони» (№ 5254), авторства Ірини Верещук, Володимира Тимофійчука, Євгенії Кравчук та інших.
Як зазначено у пояснювальній записці, внаслідок реформування адміністративно-територіального устрою деякі села та селища увійшли до складу об’єднаних територіальних громад, адміністративним центром яких визначені міста. Міська рада, розміщена в адміністративному центрі ОТГ, є правонаступником прав та обов’язків усіх юридичних осіб — сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об’єдналися. Проте положення чинної редакції Кодексу цивільного захисту України не дають змоги місцевим радам ОТГ, адміністративним центром яких визначено міста, реалізувати положення законодавства щодо правонаступництва прав та обов’язків усіх юридичних осіб у частині утворення пожежно-рятувальних підрозділів для забезпечення місцевої пожежної охорони. Це негативно впливає на рівень захисту населення і територій від пожеж, а також інших надзвичайних ситуацій та подій, переконані народні депутати. Тож запропонували вирішити зазначене питання шляхом внесення відповідної зміни до частини 1 статті 62 Кодексу цивільного захисту України.
Законопроект підтримується Державною службою з надзвичайних ситуацій. Як зауважив під час засідання комітету представник ДСНС Петро Коротинський, неврегульованість цього питання не дозволяє створювати місцеву пожежну охорону в населених пунктах, центрами яких є міста. «Наприклад, місто Лозова. Сусідні з ним населені пункти не можуть створити місцеву пожежну охорону, бо немає законних підстав. У проекті ж пропонується поширити дію ст. 62 Кодексу на міста, які є центрами об’єднаних територіальних громад. Це дозволить значно підвищити пожежну безпеку, захистити населення від пожеж та забезпечити первинне реагування на етапі прибуття пожежно-рятувальних підрозділів ДСНС», — зазначив він.
Тож комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді включити проект до порядку денного та за результатами розгляду в першому читанні прийняти його за основу.
Народні депутати розглянули також низку законопроектів, у підготовці яких Комітет екологічної політики не є головним. Серед них, зокрема, проект «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України (щодо відповідальності за порушення законодавства у галузі бджільництва та щодо охорони, захисту, збереження бджіл)» (№ 5328), яким передбачено посилення відповідальності за порушення правил поводження із пестицидами і агрохімікатами, токсичними хімічними речовинами і за порушення вимог законодавства у галузі бджільництва. Крім того, документом пропонується усунути невідповідності, у тому числі термінологічні, між кодексами і проектом закону «Про розвиток галузі бджільництва, охорону, захист та збереження бджіл». Тож парламентарії пропонують Комітету з питань правоохоронної діяльності, визначеному головним з опрацювання цього законопроекту, рекомендувати Верховній Раді прийняти його за основу з урахуванням зауважень комітету.
Водночас Комітет з питань екологічної політики та природокористування вирішив розглянути на своєму найближчому засіданні законопроекти «Про розвиток галузі бджільництва, охорону, захист та збереження бджіл» (№ 5274) та «Про розвиток бджільництва та захист бджіл» (№ 5274-1), у яких порушено подібні питання.
За результатами розгляду законопроектів: «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо запровадження відповідальності за недотримання вимог Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» (№ 5160), «Про захист рослин» (№ 4600) і «Про внесення змін до Закону України «Про пестициди і агрохімікати» щодо вдосконалення вимог до маркування пестицидів і агрохімікатів» (№ 5237), комітет підтримав прийняття їх за основу і направив головним комітетам свої зауваження.
Крім того, розглянувши законопроекти «Про внесення змін до статті 5 Закону України «Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення» щодо змін у переліку додатків до проекту закону про розміщення, проектування та будівництво ядерної установки або об’єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення» (№ 5146) та альтернативний до нього № 5146-1, комітет прийняв рішення рекомендувати Комітету з питань енергетики та житлово-комунальних послуг направити їх на доопрацювання. Власне, тому що документи не відповідають зобов’язанням України за Конвенцією про ядерну безпеку, Об’єднаною конвенцією про безпеку поводження з відпрацьованим паливом та про безпеку поводження з радіоактивними відходами, а також Конвенцією про оцінку впливу на навколишнє середовище у транскордонному контексті (Конвенція Еспо).
Вл. інф.
Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА.