Переможців визначать і оголосять восени.

Загалом експертна рада конкурсу розглянула 89 проектів, а до короткого списку потрапило 12 вистав. Задля цього експерти подолали тисячі кілометрів із заходу на схід і з півдня на північ, переглянувши десятки годин вистав з лонг-листа наживо. І вони зробили свій вибір.

Як розповів художній керівник Київського національного академічного театру оперети, голова Національної спілки театральних діячів України Богдан Струтинський, попри те що театрам через пандемію довелося переформатовувати свою роботу, в дечому це навіть зіграло в плюс. Адже довелося шукати і знаходити нові рішення, нові підходи. Тому вийшли фактично на рекорд — на розгляд журі було подано аж 89 проектів. При цьому в номінації «За найкращу виставу камерної сцени», каже пан Богдан, фактично був двобій між Києвом і Львовом. Тож продовжуватимуть ГРАти «Буна» (Національний академічний український драматичний театр ім. Марії Заньковецької) та «Філоктет. Античний рейв» (Львівський академічний драматичний театр імені Лесі Українки).

Утім, є чимало театрів, які номінувалися вперше, проте заявили про себе дуже сміливо і впевнено. Зокрема, Закарпатський обласний угорський драматичний театр (Берегове). Його «Це дитя» разом із «Собачим серцем» Одеського академічного українського музично-драматичного театру ім. Василя Василька стали номінантами «За найкращу драматичну виставу». Тим часом «А хай то качка копне»  (Тернопільський академічний обласний театр актора і ляльки) одноосібно здолала конкурентів серед вистав для дітей.

«За найкращу музичну виставу у жанрі опери/оперети/мюзиклу» у фіналі змагатимуться «Лис Микита» (Львівський національний академічний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької) та «Шинель» (Київський національний академічний Молодий театр).

«За найкращу хореографічну/балетну/пластичну виставу» номінували:
«VINO» (Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра) та «Мій Орфей. Жан Кокто» (n’Era Dance Company (Київ).

«За найкращу пошуково-експериментальну виставу» змагатимуться троє:
H-Effect (Громадська організація «Арт Діалог»), «Кострубізми. Кумановський» (Театр «ГаРмИдЕр» (Луцьк) та «Чорнобильдорф» (PORTO FRANKO, NOVA OPERA).

Визначать і оголосять переможців IV фестивалю-премії «ГРА» наприкінці жовтня. І, як зазначила голова експертної ради фестивалю Ольга Стельмашевська, в якому форматі відбудеться фінальний етап — онлайн чи офлайн — залежить від епідеміологічної ситуації, проте оргкомітет уже працює над цікавим варіантом фестивалю, до якого зможуть долучитися не лише глядачі з Києва.

Фото автора.